אחד מכל שלושה תלמידים מתבגרים סובלים מבריונות ברשת

מומחה ישראלי חשף בפני נציגי 200 המדינות את הסיבה המרכזית לתופעה: "העדר הכשרה בידי אלו האמונים על חינוך הילדים"

מועצת זכויות האדם של האו"ם קיימה אתמול (ז'נבה 27 בספטמבר 2023) דיון ראשון בנושא בריונות ברשת נגד ילדים. הדוברים בדיון הזהירו מפני ההשפעה ההרסנית של בריונות ברשת על ילדים, כולל על בריאותם הנפשית, החינוך וההתפתחות החברתית שלהם. בין הדוברים בלט יוני צ'ונה, מומחה ישראלי לבריונות רשת בעל שם עולמי שהביא סקירה מקצועית של התופעה והאופן להאבק בה.

יוני צ'ונה, מייסד ומנהל משותף של "מצמיחים", הארגון המוביל להפחתת אלימות, אמר לנציגי 200 מדינות שנכחו באולם כי בריונות ברשת היא בעיה מורכבת, שיש לטפל בה במספר מישורים. לדבריו, אחת הבעיות החמורות בבואנו להתמודד עם בריונות רשת וניצול לרעה של מגוון הפלטפורמות הוא העדר הכשרה בידי אלו האמונים על חינוך הילדים. "רוב הפוגעים בילדים הם ילדים שאין להם כיום סוכני חברות מבוגרים אשר נוכחים באותם המקומות בהם הילדים נוכחים, בטכנולוגיות ובאמצעים. אנחנו לא חווינו סוגים כאלו של תקשורת ואנחנו לא שם כדי ללמד את הדור הצעיר כיצד לנהוג שם" מסביר יוני.

מנהלת מדיניות הבטיחות-Meta, אמרה כי החברה פועלת כדי להבטיח שילדים יהיו בטוחים ברשתות החברתיות שלה. היא ציינה כי ל-Meta מדיניות לגבי מה שמקובל לשתף בפלטפורמה, והיא משתמשת בשילוב של דוחות משתמשים וטכנולוגיות פרואקטיביות כדי לאכוף את המדיניות הזו. Meta גם סיפקה כלים, כולל תכונות נגד בריונות למשתמשיה.

נאדה אלנשיף, סגנית הנציב העליון של האו"ם לזכויות אדם, ציינה כי בריונות רשת היא בעיה עולמית משמעותית, המחריפה עם השימוש בטכנולוגיות חדשות ובסביבה הדיגיטלית המתפתחת. היא ציינה כי 130 מיליון תלמידים, או אחד מכל שלושה תלמידים מגיל 13 עד 15, סובלים מבריונות ברשת.

נציגי הוועדה סיכמו כי פיתוחים טכנולוגיים דיגיטליים מהירים עשויים לסייע לילדי העולם לממש את זכויות האדם שלהם במלואן במגוון תחומים אך קיימת חובה לעמוד גם על הסכנות שהעולם הדיגיטלי מביא עמו ולכן החשיבות בקיום הדיון, התעמקות בנושא והמשך הפעילות.

יוני צ'ונה, מומחה לבריונות רשת ומנכ"ל מצמיחים; מירב אילון שחר, נציגת ישראל באו"ם וד"ר פיליפ ג'פה, נציג הועדה לזכויות הילד של האו"ם
הדיון באו"ם

היום (ה') יפגש יוני צ'ונה עם נציגי 30 מדינות שביקשו לשמוע מקרוב מפיו, כמומחה בעל שם, על האופן בו מוביל את המאבק בבריונות רש ובאלימות בבתי ספר ועל עתיד התופעה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *