אחרי המהומה בוועדת הכספים: ראשי המועצות נפגשו עם נתניהו

ראשי המועצות של שומרון, בית אל ובנימין נפגשו הערב עם רה"מ נתניהו וזאת על רקע משבר תקציבי הביטחון ליהודה ושומרון • ראשי המועצות לנתניהו: "אסור לקבל בשום אופן שעובר תקציב מדינה ללא תקציב הביטחון ליו"ש"

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, ראש מועצת שומרון יוסי דגן וראש מועצת בית אל שי אלון נפגשו הערב (ב') עם רה"מ בנימין נתניהו, וזאת על רקע משבר תקציב הביטחון ליהודה ושומרון. ראשי המועצות הציגו לרה"מ את צרכי הביטחון ואמרו כי לא ניתן לקבל תקציב מדינה ללא תקצוב הביטחון ליו"ש.

דגן אמר בפגישה לנתניהו: "אסור לקבל בשום אופן שעובר תקציב מדינה ללא תקציבי הביטחון של יו"ש, אנחנו מבקשים ממך, וסומכים עליך שתעמוד כחומה בצורה בנושא הזה, תושבי יהודה ושומרון שלנו בסכנה ביטחונית, כמו כל אזורי הספר ואף יותר מהם, הם לא יכולים להיות מופלים לרעה, ע"י הממשלה הלאומית, וגם אם לא היתה לאומית, לא הממשלה יכולה להפלות אותם לרעה לעומת כלל המקומות.

אנחנו ‏מבקשים, מצפים וגם סומכים עליך שתתן הנחיה ברורה – לא יאושר בשום אופן תקציב המדינה ללא תקציבי הביטחון של יו"ש. התושבים שלנו ראשונים בחובות, והם צריכים להיות גם שווי ערך בזכויות , ובוודאי ובוודאי בזכותם לביטחון", דברי דגן.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר לרה"מ: "יש מסע השמצה פוליטי נגד ההתיישבות. יש כאלה שחושבים שהגיוני להפקיר עשרות אלפי תושבים ללא מרכיבי ביטחון ותנאים בסיסיים של רווחה ופיתוח. אחריות מערכת הביטחון הוא בראש ובראשונה אחריותה של הממשלה להשלים את הפער הזה בתקציב. אנחנו מבקשים ביטחון בסיסי ותנאים הולמים שמגיעים לילדים שלנו, למשפחות שלנו ולישובים שכ-80% מהגברים מגוייסים כעת בדרום ובצפון ובשאר המשימות להגנת המדינה".

ראש המועצה המקומית בית אל שי אלון ציין: "מספיק כבר עם הסחבת הזו שמסכנת חיים של אלפים. אני מודיע שאם תקציב הביטחון לא עובר אני מעביר לשכת בית אל באופן קבוע מול משכן ראש הממשלה. רק לאחרונה חוסלו בגזרה עשרות מחבלים באירועי פח"ע שונים, וכעת כשאנחנו בעיצומה של מלחמה אתם מפקירים את הביטחון האישי שלנו? חיזוק כיתות הכוננות הן טיפה בים לעומת ההיערכות שנדרשת מול חדירת מחבלים או מגה פיגוע על אחד הצירים.

ראש הממשלה נתניהו, משרד האוצר והשר בצלאל סמוטריץ' ואנשי המנהל האזרחי מתעקשים שלא ללמוד את הלקח מהקונספציות השגויות ומתמהמהים עם העברת התקציב לשמירה על חיי התושבים. על מה אנחנו מדברים פה? לאיזה אדם נורמלי ההתנהלות הזו נשמעת למישהו מהנוכחים כאן סבירה?", הוסיף אלון.

נזכיר כי היום בשעות הבוקר, הגיעו שורת ראשי מועצות מיו"ש הגיעו לוועדת הכספים בכנסת ודרשו מחברי הוועדה שלא להצביע על תקציב המדינה ללא מרכיבי הביטחון ביו"ש, בתגובה החלו חברי כנסת מהשמאל לתקוף את ראשי המועצות ובמקום פרצה מהומה. בדיון השתתפו ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן, ראש מועצת בית אל שי אלון וראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר בדיון "הדם של התושבים שלי, הוא לא פחות אדום מהדם של תושבי מטולה וזרעית. זו שערורייה שאין כדוגמתה שפוליטיקאים שותים לנו את הדם כפשוטו, אחרי שתושבים שלי הלכו והקריבו את החיים שלהם כמו כל עם ישראל." ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר בדיון: "מדובר במרכיבי ביטחון שיגנו על אלפי משפחות. אנחנו דורשים הגנה על הבית! אסור להצביע על התקציב בלי אישורי בטחון ליהודה ושומרון". ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן הוסיף "לא יכול להיות שאנחנו נתחנן! לא קיבלנו שקל מתחילת המלחמה. בעצמנו השלמנו צרכי ביטחון, בעצמנו רכשנו קסדות. אנחנו מבקשים מימין ומשמאל יקחו אחריות על האזרחים שלנו שהם אזרחים שהם אזרחי כל המדינה", דברי נאמן.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *