אחרי 80 אלף נדבקים ביום, בבריטניה נערכים לגל מאושפזים

קרוב ל-80 אלף נדבקים ביממה החולפת, עם שיא גם במאומתי האומיקרון. רה"מ ג'ונסון שב וקורא לציבור להתחסן, במערכת הבריאות נערכים לגל אשפוזים

קרוב ל-80 אלף נדבקים ביממה החולפת, עם שיא גם במאומתי האומיקרון. רה"מ ג'ונסון שב וקורא לציבור להתחסן, במערכת הבריאות נערכים לגל אשפוזים.

אם מקרי ההדבקות באומיקרון ימשיכו להכפיל את עצמם כל 2.5 ימים, כפי שמצביעות על כך הראיות, יהיו מיליון נדבקים כבר ביום ראשון הקרוב.

סוכנות הבריאות הבריטית (NHS) העריכה כי יתרחשו כ-200,000 זיהומים חדשים של אומיקרון ביום, ביום שני האחרון, היו 59,610 מקרים מאושרים של קורונה, מתוכם כ-37,000 על פי ההערכות היו אומיקרון. עומס המקרים היומי היה החמישי בגובהו שנרשם במהלך המגיפה. (בנתיים נשבר היום שיא ההדבקויות המאושר ביום. מרסו)

לפי גורמי הבריאות. "זה טס כמו טיל. . . כמעט כולם עומדים לחטוף את זה", אמר קרל פירסון, עמית מחקר במודלים מתמטיים בבית הספר להיגיינה ורפואה טרופית בלונדון.

פרופ' סטיבן ריילי, אמר שככל ששיעורי ההדבקה עולים עוד יותר, יכולת הבדיקה עשויה להשפיע על מספר הזיהומים שנאספים בנתוני המקרים.

"מספר השיא בפועל של המקרים כנראה תלוי בשיא יכולת הבדיקות", הוא אמר לחברי פרלמנט בוועדה הנבחרת למדע וטכנולוגיה ביום שלישי. בשבוע שהסתיים ב-13 בדצמבר, קיבולת בדיקת ה-PCR היומית הממוצעת הייתה מעט מעל 800,000 בדיקות ביום.

פ' תומס האוס, אפידמיולוג מתמטי מאוניברסיטת מנצ'סטר אמר שהוא "לא יופתע כלל" אם האשפוז היומי בבתי חולים יגיע לרמות דומות לגל הראשון והשני של בריטניה. "עבור האדם הממוצע, הסיכון האישי שלך נמוך", אמר. "הבעיה היא שבגלל שזה עומד לתקוף הרבה מאיתנו בבת אחת, יהיה לזה את ההשפעה החברתית הזו."

ראש הממשלה בוריס ג'ונסון הודה שיש "עלייה עצומה בהדבקויות שמגיעה", אבל בדאונינג 10 טוענים כי הצעדים הנוכחיים של הממשלה – כולל עבודה מהבית, חיוב חבישת מסכות במקומות סגורים ובהתקהלות קהל וקצב מהיר של בוסטרים למחוסנים יעשו את העבודה בסופו של דבר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *