איך להיכנס לארצות הברית ללא צורך בויזה וכל מה שכדאי לדעת על ה-ESTA!

איך להיכנס לארצות הברית ללא צורך בויזה  וכל מה שכדאי לדעת על הESTA!

התור הארוך לשגרירות, מילוי טפסים עם אינסוף שאלות והמתנה של חודשים לראיון אישי שייכים לעבר, לפחות עבור הרוב המוחלט של הישראלים. קבלו בברכה את הפטור החדש לויזה לארצות הברית שישנה לכם את מסלול ההגעה ליעד הנחשק.

פטור לישראלים מויזה עשה שינוי היסטורי בסידור הנסיעה הראשון של כל מי שמבקש לטוס לארצות הברית לצורך טיול, ביקור משפחה או חברים ואף לצורך בהול יותר הקשור בעסקים ואף טיפול רפואי.
לא עוד המתנה אינסופית, מילוי טפסים מורכבים והמצאת מסמכים רבים, הפטור מויזה חוסך לכם את כל זה וגם, אולי החשוב ביותר, גם כסף רב.

כאן תוכלו להכיר מקרוב יותר, את הפטור מויזה לארצות הברית ולקבל מידע על התנאים בהם יש לעמוד על מנת לקבלו ואולי הפרט העיקרי, כיצד עושים זאת.

הפטור מויזה לארצות הברית (ESTAׂ) מול הויזה:

עד לספטמבר 2023, לא הייתה ברירה אחרת, וכל ישראלי אשר תכנן נסיעה לארצות הברית לכל מטרה שהיא למעט לצורך הגירה, היה חייב בויזה. הליך הוצאת הויזה לארצות הברית היה כרוך במילוי טופס DS160 , שהוא טופס הפרטים האישיים, אשר מורכב ממעל 80 שדות, רישום למערכת קביעת התורים בשגרירות ארה"ב בישראל, תשלום האגרה שעומד כיום על 185$ והמסורבל מהכל- הגעה פיזית לשגרירות בתל אביב או בירושלים לצורך ראיון אישי. הליך זה היה יכול לקחת שבועות בודדים ועד חודשים ארוכים, הכל היה תלוי בסטטוס האישי של מגיש הבקשה וזמני הקבלה והפניות של שגרירות ארה"ב בישראל.

הפטור מויזה לארצות הברית שזמין כיום עבור כמעט כל אזרחי ישראל הינו אישור אלקטרוני המחליף את המדבקה הידועה בדרכון ועבורו צריך אמנם למלא טופס, אך מדובר בטופס קצר בהרבה מזה של הויזה, תשלום אגרה של 21$, שהינו זול משמעותי מאגרת הויזה והמתנה של שעות בודדות לקבלת התגובה.

אפשר מתוך כך, להסיק שאין שום סיבה להוציא ויזה לארצות הברית כבר, אך לא כך הוא הדבר, לפחות לא עבור כולם.

מי יכול להגיש בקשה לESTA?

כל אזרח ישראלי בעל דרכון ביומטרי אשר בתוקף ואין לו עבר פלילי משום סוג שהוא, מעולם לא סורב כניסה למדינה כלשהי ומעולם לא סורב לויזה לארצות הברית. כמו כן, מעולם לא עבר את חוקי ההגירה בארצות הברית.

מה עושה מי שהגיש בקשה וסורב לפטור מויזה?

רוב המועמדים לפטור מויזה יקבלו אישור בתוך זמן קצר, יוכלו להדפיס את האישור ומיד לעלות על טיסה. אך יהיו כאלו שיסורבו, שתי הסיבות האפשריות לסירוב הינן חוסר עמידה בתנאים להשתתפות בתוכנית הפטור מויזה (עבר פלילי, סירוב לויזה בעבר וכו') או מענה לא תואם מציאות של המועמד בטופס או טעות במילוי באחד מהפרטים בשאלות הביטחוניות בטופס.

אך זהו לא סוף העולם, עדיין תוכלו להגיע לארצות הברית, פשוט הדרך תהיה מעט יותר ארוכה.

מה שעושה מי שסורב להשתתפות בתוכנית הפטור מויזה הוא להגיש בקשה לויזה לארצות הברית. לרוב, כאשר מטרת הנסיעה היא תיירות או עסקים, הויזה אליה תרצו להגיש בקשה היא הויזה הסטנדרטית, מסוג B1/B2. תצטרכו למלא אחר כל ההנחיות לצורך הגשת הבקשה, להמציא מסמכים הקושרים את זיקתכם לישראל ולהתייצב ליום ראיון בשגרירות.

אז איך מגישים בקשה לESTA?

מתחילים להתארגן לטיול חלומותיכם? זה הזמן להגיש בקשה, אמנם, זמן קבלת התשובה יהיה קצר מכפי שתוכלו לדמיין (לרוב עד 72 שעות בלבד), אך תמיד ההמלצה היא להגיש את הבקשה מיד עם קבלת ההחלטה להגיע לארצות הברית.

את כל הגשת הבקשה תוכלו לעשות מהבית, מול המחשב האישי ואף הטלפון הנייד שלכם, כאמור, נמליץ להגיש את הבקשה ממחשב על מנת לחסוך טעויות ובעיקר על מנת לראות את הכל בצורה הכי טובה וברורה שניתן.

עליכם להיכנס למערכת הESTA, להעלות את צילום הדרכון הישראלי שלכם, למלא את הטופס של הפרטים ולציין בכנות את כל הפרטים האישיים הנדרשים, תוכנית הנסיעה לפי מה שידוע לכם נכון לרגע זה (לא חייבים לציין כתובת מדוייקת) ולעבור על הטופס בסיומו באופן מדוקדק על מנת לא לפספס אף פרט או חלילה לציין פרט שגוי.

לאחר מכן, תועברו לדף תשלום האגרה, בו עליכם להזין פרטי כרטיס אשראי בינלאומי (כזה שניתן לחייב בחו"ל, כיום כמעט כל כרטיסי האשראי המונפקים בישראל הם כאלו) ולאחר מכן להמתין לאישור הבקשה.

אז פה הבשורה המשמחת, זה כל הסיפור! כל מה שנותר כעת לעשות, הוא להמתין לאישור הבקשה.

לאחר קבלת אישור על השתתפות בתוכנית הפטור מויזה, יש להדפיס את האישור וניתן לטוס באופן מיידי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *