איך להיערך לשיפוץ הבית וההוצאות הנלוות?

שיפוץ בית, גם אם מדובר רק בריענון קל באחד החדרים, הוא מסע. יש לו חלקים רבים והיבטים שונים ועל כולם אתם צריכים לחשוב לפי שעושים את הצעד הראשון. אז איך נערכים כהלכה?

מעיין מליח

תוכן ממומן ע"י ישראכרט

ישנן לא מעט סיבות לשפץ בית. יתכן כי מדובר בנכס שרכשתם שמצריך שיפוץ לפני שתעברו לגור בו, נכס קיים שאתם רוצים להשביח למטרות השקעה או משהו פונקציונלי בבית שכבר לא משרת את מטרתו וצריך להשתנות כדי להתאים לאורח החיים החדש. בין אם מדובר בתיקונים נדרשים או שסתם מתחשק לכם חידוש בסביבת החיים, המאמץ הכרוך בשיפוץ, ההיערכות המוקדמת והחשיבה המעמיקה זהים בכל מקרה.

איך מתכוננים לשיפוץ הבית?

לפני הצלילה לעבודות השיפוץ, ישנה חשיבות מכרעת לתכנון והכנה יסודיים, לפי השלבים הבאים:

הערכה ותכנון

בשלב זה תחליטו על כל היבטי השיפוץ שחשובים לכם, ואז תצרו תוכנית מפורטות, תבצעו את הבדיקות הנחוצות (כגון בדיקות מבניות או בדיקות עובש), ותפעלו לקבלת כל היתר או אישור נדרש מהרשויות המקומיות. בעלי בתים רבים בוחרים להיעזר באדריכלים או מעצבי פנים כדי לבנות תוכניות שיפוץ מקיפות, אך חשוב לדעת כי זה כן תהליך אותו ניתן לבצע לבד. חשוב לעבוד בצורה מסודרת, לעבור בין כל החללים ולבצע רישום מדויק של כל דבר שצריך לשנות בחלל, עד לפרטים הקטנים ביותר, כגון הזזת שקע חשמל.

בניית תקציב

עלות שיפוץ דירה יכולה להשתנות מאוד בהתאם לגורמים כמו היקף העבודה, איכות החומרים והתמחור האישי של בעלי המקצוע, וחשוב מאד שתדעו מראש כמה בדיוק אתם יכולים להשקיע בשיפוץ, עם חישוב של בערך 20% אקסטרה שצצים במהלך תהליך העבודה.

את בניית התקציב תתחילו בלגשת עם הרשימה המפורטת שכתבתם, לפי הסעיף הקודם למספר קבלנים שונים ולבקש הצעת מחיר. בקשו מכל קבלן לפרט מה מחירו הספציפי של כל אחד מהסעיפים ברשימה, וכך, אם הצעת המחיר גבוהה מהתקציב שלכם, תוכלו לבחור בעצמכם אם להשמיט מספר סעיפים כדי לעמוד בתקציב.

בקשו מהקבלן לייעץ לכם גם על מחירי החומרים (שלרוב לא יהיו כלולים בהצעת המחיר שלו) כדי שתתחילו להכיר טווחי מחירים של כלים סניטריים, ריצוף, גופי תאורה ועוד. בנוסף, חשבו על הפריטים העיצוביים שתרצו להוסיף שעולים גם הם – החלפת וילונות, שינוי ידיות, החלפת מכשירי חשמל, וגם דברים כמו שכירת חברת ניקיון לתום השיפוץ, או טיפים לאנשי הובלה.

בחינת אפשרויות המימון

לרבים אין בהכרח את האפשרות לכסות את עלויות השיפוץ במלואן מראש, במיוחד אם מדובר בשיפוץ לא צפוי ומתוכנן. בהעדר חשיבה מראש, הוצאות השיפוץ עשויות להוביל למינוס בבנק שגורר אחריו ריביות גבוהות במיוחד. דרך אחת שבאמצעותה ניתן לממן את פרויקט השיפוץ וגם לא לפגוע במסגרת האשראי שלכם בבנק היא לשקול לקחת הלוואה חוץ בנקאית *, לאחר שתבצעו מחקר מעמיק על הגוף המלווה, תנאי השירות, ותשוו את ריביות ההלוואה אל מול הריביות של המינוס. ייתכן ותגלו שזו האופציה הנוחה, המהירה והחסכונית יותר מבין השתיים, שגם לא תופסת לכם את מסגרת האשראי בבנק.

בוחרים את הקבלן המתאים

לאחר כל ההכנה המוקדמת, שלב אחרון וקריטי בהיערכות הוא בחירת איש המקצוע המתאים. במרבית המקרים, אם תבחרו שלא לעבוד עם אדריכל או מעצב פנים, הקבלן שלכם יהיה זה שיגשים לכם את החזון וחשוב שתרגישו איתו חיבור, אמון ושקיפות מלאה.

בררו מה הותק של הקבלן, כמה ניסיון יש לו בפרויקטים כמו שלכם, מה האחריות שהוא מציע על כל חלק וחלק מהעבודה, כמה הוא מוכן לשתף פעולה עם ספקים אחרים, באם תרצו להביא כאלה בעצמכם, כמה המלצות וביקורות טובות תוכלו למצוא עליו ועוד. כמובן שגם הצעת המחיר משפיעה מאד ולבטח תרצו לבחור את ההצעה הזולה ביותר, אך חשוב שתזכרו כי הותק, המקצועיות ואפילו המיומנות בהגשת הצעת המחיר, חשובים יותר משורת הסכום הסופית.

לסיכום

שיפוץ הבית שלכם יכול להיות מסע מרובה שלבים ולא תמיד קל, אך זו גם השקעה משתלמת שמשפרת את הנוחות, הפונקציונליות והאסתטיקה בבית. על ידי תכנון קפדני, יצירת תקציב ובחירת אנשי מקצוע נכונים, תוכלו לנווט בתהליך השיפוץ בביטחון מלא, בידיעה שאתם משקיעים בעתיד שלכם לטווח הרחוק.

 

* המלווה ישראכרט מימון בע"מ. בכפוף לאישור המלווה ותנאיה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

**תקופת ההלוואה היא מ18-100 תשלומים.

***הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

****מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *