איך נראות עקיצות פשפשים? הכל על פשפשי מיטה

פשפשי מיטה הם חרקים מציקים במיוחד. התיאבון שלהם עצום, ופשפש שמגיע לחדר השינה שלכם עלול למצוץ מכם דם גם במשך 15-20 דקות בכל לילה • כל מה שחשוב לדעת על פשפשי מיטה

פשפשי מיטה הם חרקים מציקים במיוחד. התיאבון שלהם עצום, ופשפש שמגיע לחדר השינה שלכם עלול למצוץ מכם דם גם במשך 15-20 דקות בכל לילה. מאחר שיש עוד חרקים שמשאירים עקיצות לא נעימות, כדאי לדעת איך לזהות עקיצה של פשפש. כשאתם מבינים מול איזה חרק אתם מתמודדים, תוכלו גם להבין האם יש צורך בהדברה מקצועית, ובאיזה סוג של הדברה – וכך תפתרו את הבעיה.

בליטות נפוחות

סימן ההיכר הראשון של עקיצות פשפשי המיטה הוא הבליטה שנוצרת במקום שבו החרק מצץ דם והחדיר לגוף של האדם חומר שיאפשר לו ליהנות מהארוחה בלי הפרעה.

הסימן השני הוא המראה הנפוח של העקיצה, כשלרוב היא מלאה בנוזל ולכן נראית כמו יבלת. כמו כן ייתכן שתהיה נקודה אדומה במרכז העקיצה, או גוון שונה מאשר בשוליים (כהה יותר / בהיר יותר). לעיתים נשארים סימני דם על הסדין או הכרית, וגם הם מהווים אינדיקציה משמעותית לכך שיש אצלכם פשפשים.

התחושה שנוצרת עקב עקיצה של פשפש מיטה

כמו כל עקיצה, גם עקיצות של פשפש המיטה מייצרות תחושת גרד. הייחוד שלהן הוא שהן מגרדות גם אחרי יום, כשלעומת זאת עקיצות של פרעושים או יתושים מפסיקות להציק אחרי פרק זמן קצר יותר. בנוסף תיתכן תחושת צריבה בעקבות עקיצת פשפש מיטה.

מבחינת מיקומי העקיצות, לרוב מדובר על פלג הגוף העליון – פנים, ידיים, גב וגם אזורים אחרים שנותרו חשופים והפשפש הצליח להגיע אליהם בקלות.

כמו כן יש עוד מאפיין שמסגיר את העובדה שמקור הנפיחות הוא פשפש מיטה: המקבץ. פשפשים נוהגים כאמור לשתות דם של אדם גם 15-20 דקות, ביותר מנקודה אחת. הם עובדים באופן מסודר, ולכן סביר להניח שתמצאו מקבץ של עקיצות או לחילופין קו ישר (בזמן שעקיצות פרעושים למשל מפוזרות באופן אקראי).

הנזק שנגרם עקב עקיצות פשפשי מיטה

פשפש מיטה הוא חרק מתוחכם מאוד. הוא מסוגל לזהות נוכחות של אדם גם ממרחק של מטר וחצי (בזמן שהאורך שלו הוא בסך הכל 5-6 מ"מ), בין השאר על בסיס מחושים שחשים חום גוף, ריכוז פחמן דו חמצני (שאנחנו פולטים כשאנחנו נושפים אוויר), זיעה ואפילו תאי עור שנשרו מהגוף. בנוסף הוא יודע להסתתר היטב, כולל במקומות מפתיעים (את מי שאינם אנשי מקצוע, כמובן) כמו שקעים חשמליים.

לגבי השאלה האם עקיצה של פשפש המיטה מסוכנת התשובה היא שבדרך כלל העקיצות "רק" צורבות ומגרדות. בנוסף, פשפשי מיטה לא מעבירים מחלות. יחד עם זאת יש אנשים אלרגיים לחומרים שמפרישים הפשפשים, ואצלם סימני העקיצות יהיו חמורים יותר ואף עלולות להתפתח מעין "כוורות" בעור סביב העקיצה. במקרים נדירים ייתכנו קשיי נשימה, וכשזה המצב חובה לפנות מיד לטיפול רפואי, מפני שהלם אנפילקטי עלול לגרום למוות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *