אימהות בהר־חומה בחרדה: הילדים שלנו בסכנה בגלל הפועלים הערבים

אתר בנייה סמוך לתלמוד תורה וגני ילדים מדיר שינה מעיני ההורים. בעירייה אומרים כי הם מודעים לבעיה ופעלו למתן מענה במישורים שונים

סמוך למתחם הקראוונים שמאכלס את תלמוד תורה 'ייסדת עז' וגני הילדים בשכונת חומת שמואל (הר חומה) בירושלים, נבנים בימים אלה מוסדות חינוך וישיבה חדשים. תושבי השכונה זועמים על הפגיעה בביטחון האישי שלהם ושל ילדיהם ומצביעים על הסכנה החמורה שהעובדים באתר מציבים לפתחם.

"אין לנו שום תלונה על זה שבונים עוד מוסדות חינוך", אומרות אימהות בשכונה. "הבעיה היא שזה מסכן את הילדים שלנו". ראש פורום אימהות למען ביטחון הילדים, ליאורה אלון, מרחיבה ומתריעה על הסכנה המוחשית לילדי השכונה: "במוסדות הלימוד לומדים כ־300 ילדים. יש כאן פועלים ערבים עם ציוד כבד מכל הכיוונים. תלמוד התורה בו לומדים הילדים שלנו עשוי קרוואנים. לא צריך להיות גאון בשביל להבין את הרעיון. הקב"ט האזורי הציע לשים סוללות עפר סביב המבנים ואמר: 'אנחנו נותנים לכם גם גדר כפולה'. אמרתי לו שזה לא אפקטיבי. טרקטור עולה על העפר בשניות ומנתק את הגדרות. זה לא מה שימנע אסון לא עלינו. הדבר היחידי שיכול למנוע את זה הם שני חיילים של פיקוד העורף עם נשק ארוך שעומדים ומשקיפים על העבודות".

במסגרת העבודות במתחם מגיעות למקום מידי יום מספר משאיות ענק וארבעה-חמישה טרקטורים עובדים בו באורח קבע. בין הפועלים כמה עשרות עובדים משכונות מזרח ירושלים ומהיישובים שמעבר לקו הירוק. מתחם העבודות צמוד למתחם הקרוואנים, ללא כל גדר משמעותית מפרידה. ההורים בשכונה שילדיהם לומדים בקרבת מקום מצפים שהעירייה תתערב ותיקח אחריות לבטיחות הילדים במיוחד לנוכח התקופה הרגישה והמתוחה.

"זה קבלן של העירייה. כך שהבקשה שלנו היא הכי אלמנטרית שיש. יש באזור הרבה חיילים של פיקוד העורף, העירייה יכולה לפעול שהם יקצו למקום שני חיילים. זו לא איזו דרישה מורכבת אבל אף אחד לא עוזר לנו. במענה העירוני מתעלמים מאיתנו והאחראים על נושא הביטחון לא עונים לנו. גם במנח"ח לא התייחסו אלינו ויש כאן מצוקה אמיתית", אמרה אלון.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים מייחסת חשיבות רבה לביטחון מוסדות החינוך בעיר ומקצה לכך משאבים רבים בתיאום עם המשטרה ובסיוע פיקוד העורף. לגופו של עניין, מערכי האבטחה בבית הספר הנ"ל טופלו בתיאום עם הנהלת המוסד ובכלל זה הגבהת וחיזוק הגדר והצבת חייל חמוש בנוסף לאנשי הסגל החמושים. במוסד קיימת מערכת מצלמות ובוצע תיאום עם מוסדות שכנים לתגבור בעת הצורך. סיירי הביטחון מגבירים את נוכחותם במוסד, והקב"ט האזורי עומד בקשר רציף עם הנהלת המוסד לטיפול ומענה בעת הצורך".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *