עוד לא יצא לכם להכיר נסיך ניגרי שיוריש לכם מיליונים? זה הזמן!

בנק ישראל והמשטרה יקיימו גם השנה את שבוע המודעות להונאות דיגיטליות. אם יש לכם הורים מבוגרים, אולי כדאי שתעדכנו אותם

אחרי שבשנה הקודמת התקיים לראשונה שבוע המודעות להונאות דיגיטליות, גם השנה מתכוונים בפיקוח על הבנקים, בבנק ישראל, ובמשטרת ישראל, לקיים שבוע כזה בניסיון "לחנך" את הציבור ולהגדיל את המודעות להונאות דיגיטליות שמספרן הולך ועולה בתלילות משנה לשנה.

העלאת המודעות תתבצע באמצעות איגוד הבנקים, המערכת הבנקאית וחברות כרטיסי האשראי, בשיתוף משטרת ישראל ובתיאום עם משרד הרווחה והביטחון החברתי ומשרד העלייה והקליטה. מבנק ישראל נמסר כי בין התאריכים 17-28 במרץ יתקיימו ברחבי הארץ הרצאות פרונטליות אותן יעבירו נציגי משטרת ישראל, חברות כרטיסי האשראי והמערכת הבנקאית, ובהן יתנו לציבור כלים לזהות את סוגי ההונאות הדיגיטליות הנפוצות ולהיזהר מפניהן.

כמו כן, יינתן באותן הרצאות מידע על כניסה בטוחה לחשבון הבנק ולאזור האישי בחברת כרטיסי האשראי, ומידע על שיטות הונאה ייחודיות ועוד. בנוסף, יתקיימו גם הרצאות אינטרנטיות (וובינר). במקביל לכל הפעילויות הללו, יפורסם קמפיין במדיות השונות ויוכנו חומרי הסברה רלוונטיים.

המפקח על הבנקים, דניאל חחיאשוילי: "הפיקוח על הבנקים מייחס חשיבות רבה למניעת תופעת ההונאות הדיגיטליות ופועל במגוון דרכים, יחד עם שותפים נוספים, כדי לצמצם תופעה זו. אנו ממשיכים את מהלכי ההסברה בנושא חשוב זה ומקיימים פעימה נוספת של סדרת הרצאות נרחבת כדי להעלות למודעות הציבור את ניסיונות ההונאה ואת אופן ההתנהלות במקרים אלו. ברצוני להודות למשטרת ישראל על שיתוף הפעולה הפורה ומברך את איגוד הבנקים, המערכת הבנקאית וחברות כרטיסי האשראי על הירתמותן לקידום פעילויות אלו לטובת הציבור הרחב".

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל מקדישה מאמצים רבים להתמודדות עם תופעת ההונאות הפיננסיות שמתבצעות באמצעים דיגיטליים מתוך מטרה לצמצם תופעה זו, וכדי להעניק לציבור תחושת ביטחון בביצוע פעולות פיננסיות. הגברת אמצעי ההסברה לציבור הרחב ומניעת ההונאות על ידי מודעות גבוהה וזיהוי מוקדם מהווה מאמץ נוסף של המשטרה, במקביל לפעילויות האכיפה השונות".

בבנק ישראל קוראים לארגונים, עמותות, מתנ"סים, בתי דיור מוגן וכיוצא בהם, שמעוניינים לתאם הרצאה באתרם ללא עלות, למלא פרטים באתר ייעודי. ההרשמה תיסגר ב־3 למרץ. להרשמה, לחצו כאן >>

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *