"אנשים שהחלימו מקורונה לא מוגנים מאומיקרן"

 לאחר שהבוקר נמצאו מעל 1.000 מאומתים לקורונה, במשרד הבריאות מעריכים כי בתוך 4-2 שבועות – ידווחו על אלפי מקרי אומיקרון בישראל

לאחר שהבוקר נמצאו מעל 1.000 מאומתים לקורונה, במשרד הבריאות מעריכים כי בתוך 4-2 שבועות – ידווחו על אלפי מקרי אומיקרון בישראל . שרון אלרועי פרייס מבכירי משרד הבריאות אמרה בדיון ועדת החוקה כי "הווריאנט כל כך שונה מקודמו כך שהוא לא בהכרח מחליף אותו והם מתקיימים במקביל. יכולה להיות באותו הזמן התפשטות של שני הווריאנטים, גם של דלתא וגם של אומיקרון."

אלרועי פרייס הוסיפה והזהירה כי: "הנתונים מהעולם מראים שאנשים שהחלימו מקורונה לא מוגנים מאומיקרון".

ממונה הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא אומר ל"ישראל היום" כי: "נראה שבתוך שבועיים נהיה פה עם אלפים של חולים, אנחנו הולכים לקראת גל שלא ראינו בעבר, המספרים יהיו יותר גבוהים. הדלתא היה גל מאוד מידבק, ואילו האומיקרון מידבק פי שניים עד ארבעה לעומתו".

המשנה למנכ"ל ביה"ח שיבא פרופ' ארנון אפק  אמר הבוקר לאדמקר וישראל כהן בקול ברמה: "בכזה שיעור הדבקה גבוה אנחנו חוששים מתחלואה קשה. הבוסטר מגן בפני מחלה קשה אבל מגן פחות מהדבקה. צריך להכין את מערכת הבריאות ולתת את התקנים שלא נתנו בגלים הקודמים."

בעקבות התפשטות האומיקרון,  המגזר הציבורי צפוי לרדת לרמת פעילות פיזית של 50% החל מיום ראשון. העבודה מרחוק צפויה להימשך לפחות חודש. מנכ"ל משרד ממשלתי שיבקש לחרוג מהמכסה, ייצטרך לנמק לנציב שירות המדינה מדוע יש לכך הצדקה. ההצעה צפויה להיות מובאת היום לאישור הממשלה במשאל טלפוני.

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *