אנשי סמוטריץ׳ הולכים להצביע בעד הקמת ועדה בכנסת בראשות רע״ם

יו"ר הוועדה מיקי זוהר הפתיע כשהודיע בפתח הישיבה על הקמת ועדה חדשה – "הוועדה לענייני ערבים בכנסת". חברי האופוזיציה זעמו, עיסאווי פריג' רתח: "אתם מחזירים אותנו 50 שנה אחורה". בתקוווה חדשה תקפו את הציונות הדתית שחברה לרע"מ

בליכוד סגרו עם עבאס שיתמוך איתם בועדה המסדרת יחד עם סמוטריץ, הצעת הליכוד לתפקיד סגני יו"ר הכנסת: מרגי (ש"ס), כהנא (ימינה), טיבי (משותפת) ועבאס (רע"מ).

יו"ר הוועדה מיקי זוהר הפתיע כשהודיע בפתח הישיבה על הקמת ועדה חדשה – "הוועדה לענייני ערבים בכנסת". חברי האופוזיציה זעמו, עיסאווי פריג' רתח: "אתם מחזירים אותנו 50 שנה אחורה".

במסגרת ההצעה שעברה ברוב של 60 מול 58, אותה העלה ח"כ מאיר כהן מיש עתיד, 33 חברי כנסת יכהנו בוועדה המסדרת, מהם 16 מגוש השינוי, 14 מגוש נתניהו, נציג אחד מרע"ם ושני נציגים נוספים מימינה. עוד על פי ההצעה, ימונו ליו"ר הכנסת 4 סגנים בסך הכול – מהם אחד מתנועת הליכוד ו-3 מגוש השינוי. כמו כן, תוקם ועדת חוץ וביטחון וועדת כספים לפי מפתח של 17 חברים, בהתאם לחוק.

זאב אלקין מתקווה חדשה כתב בטוויטר: "מנפלאות הפוליטיקה בישראלית: אנשי סמוטריץ׳ בוועדה מסדרת הולכים להצביע בעד הקמת ועדה בכנסת בראשות רע״ם, שתהיה אחראית על כל החברה הערבית כולל סוגיות הסדרה ואכיפה של התיישבות לא חוקית בנגב. מעכשיו נציגי תנועת ״רגבים״ יצטרכו לפנות בכנסת למנסור עבאס ולבקש ממנו לקיים דיון בבקשות שלהם."

עוד דווח כי ‏אחמד טיבי אומר לעדיאל שביט מחוץ לוועדה המסדרת על אורית סטרוק: "זו חברת הכנסת הכי אידאולוגית, נתנה את הנגב לרע"מ תמורת מקום אחד נוסף בוועדת הכספים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *