ארטילריה עוצמתית: הפנטגון מזהיר מפלישה תוך 48 שעות

ניוזוויק מדווח: ארה"ב מעריכה שרוסיה תיפתח בפלישה בתוך 48 שעות – שתכלול מתקפה אווירית, סייבר ומבצעי הצנחה. הדברים נאמרו גם לנשיא זילנסקי

הפנטגון מזהיר כי המתקפה הרוסית תחל בעוד פחות מ 48 שעות, הכוללת תקיפות אוויריות , טילי שיוט, ארטילריה קרקעית וחציית כוחות קרקע בליווי נגמשים וטנקים .

המודיעין האמרקאי מעדכן את הפרלמנט באוקראינה, "עליכם להיות מוכנים תוך 40 שעות הצבא רוסי מתחיל בפעולות הפלישה ומתכנן להיכנס לתוך אוקראינה".

משרד החוץ הרוסי אמר היום כי מוסקווה תגיב בעוצמה על הסנקציות החדשות של ארה"ב.

דיווחים באוקראינה על תקיפת סייבר נוספת – הפעם על האתרים של הפרלמנט האוקראיני, קבינט השרים ומשרד החוץ האוקראיני.

נשיא טורקיה ארדואן העביר מסר לנשיא רוסיה ואמר כי: "טורקיה לא מכירה בצעדים הטריטוריאלים של רוסיה נגד אוקראינה".

גורמי מודיעין אמריקאים חשפו לניוזוויק כי הממשל של הנשיא ג'ו ביידן הודיע ​​לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי על מידע מודיעיני שמעריך כי רוסיה מתכוננת לבצע פלישה בקנה מידה מלא למדינה השכנה בתוך 48 השעות הקרובות.

"נשיא אוקראינה הוזהר בסבירות גבוהה שרוסיה תתחיל בפלישה תוך 48 שעות בהתבסס על המודיעין האמריקאי", אמר הבכיר האמריקני בעל ידע ישיר לניוזוויק .

"בנוסף", הוסיף הגורם האמריקני, "דיווח מתצפיתני מטוסים מצביע על כך שרוסיה הפרה את המרחב האווירי האוקראיני מוקדם יותר היום, כשהיא הטיסה מטוסי סיור אפשריים לתקופה קצרה מעל אוקראינה".

מקור המקורב לממשלתו של זלנסקי אישר גם הוא לניוזוויק כי התקבלה אזהרה כזו.

הפקיד אמר לניוזוויק כי הפלישה תכלול לא רק דחיפה מאזור דונבאס שבמזרח מוסקבה שבשליטת המורדים במוסקבה, לשם נשלחו ביום שני יחידות רוסיות נוספות כשומרות שלום, אלא גם לקייב מהגבול הצפוני. עם בלארוס, שם כוחות רוסים האריכו לאחרונה תרגילים משותפים עם בעל בריתם.

הפקיד האמריקני השני אמר כי המבצע יתרחש ככל הנראה בשעות הלילה ויכלול התקפות סייבר, אך שני הגורמים טענו כי התוכניות של רוסיה עשויות להשתנות בהתאם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *