באיחור של שנה: הישראלים גילו את הבנקאות הפתוחה

דו" בנק ישראל שיפורסם בקרוב על מערכת הבנקאות בשנת 2022, מצא כי רק בסוף 2022 גילו אזרחי ישראל את הבנקאות הפתוחה • ואיך זה משפיע עלינו?

מדי שנה מפרסם בנק ישראל סקירה שנתית לסיכום פעילות המערכת הבנקאית בשנה החולפת. בסקירה שתפורסם בקרוב צפוי הבנק להקדיש פרק מיוחד לרפורמת הבנקאות הפתוחה, ממנו עולים נתונים מעניינים.

בבנק ישראל מציינים כי, האסדרה של הבנקאות הפתוחה התפתחה ונקבעה בעולם בשנים האחרונות וכך גם בישראל. למרות שפעילותה של הבנקאות הפתוחה החלה בחודש אפריל 2021 מתוקף הוראה של הפיקוח על הבנקים למערכת הבנקאות והחל מחודש יוני 2022 מתוקף חוק שירות מידע פיננסי שחוקק, רק לקראת סוף שנת 2022 גילו הישראלים את הבנקאות הפתוחה.

חוקרי בנק ישראל זיהו כי לקראת סוף 2022 חל זינוק משמעותי בשימושיות של המערכת, כאשר על פי הערכת הבנק "ככל שהמערכת תתפתח ותתייצב והציבור יהיה מודע לה וייתן בה את אמונו, יגבר בה השימוש באופן משמעותי".

בבנק ישראל מציינים, כי מורכבותה של המערכת בהיבטי הטכנולוגיה והאסדרה מציבה אתגרים לכל המשתתפים בה ומוטל עליהם לפעול יחד ובשיתוף פעולה על מנת לפתור את הבעיות שעלולות להופיע. הציפייה היא לעבודה סדירה ותקינה הן מצד מקורות המידע והן מצד נותני השירות של המידע הפיננסי.

הבנקאות הפתוחה עוררה יוזמות נוספות להרחבת שיתוף מידע בעולמות תוכן נוספים ואף בעולמות תוכן שאינם פיננסים. יש בעולם יוזמות לשיתוף מידע מעולמות הביטוח, התשתיות, הבריאות ועד ליוזמות לשיתוף של כלל המידע.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *