בבנק הפועלים מעריכים שהורדת הדירוג מרחיקה הורדת ריבית נוספת

"התפתחויות אלו מחזקות את הערכתנו שבנק ישראל ימתין לפד ול־ECB ולא יפחית ריבית בשנית לפני שאלו יעשו זאת"

בבנק הפועלים מתייחסים היום (ראשון) להודעת סוכנות הדירוג מודי'ס מיום שישי, לפיה היא מורידה את דירוג האשראי של ישראל. בסקירתם השבועית כתבו כלכלני הבנק: "שבוע שהתחיל עם נתונים כלכליים חיוביים, שהצביעו על התאוששות מהבור של חודשי אוקטובר-נובמבר, הסתיים במקלחת של מים צוננים עם פרסום הפחתת הדירוג ותחזית הדירוג השלילית של מודיס'. הפחתת הדירוג והמסרים השליליים הנלווים לדוח עשויים להרתיע משקיעים זרים, ועדות השקעה, קרנות ריבוניות וכדומה, כלומר פגיעה בהשקעות הזרות בישראל".

עוד אומרים בפועלים כי אגרות החוב של מדינת ישראל בחו"ל כבר מגלמות ירידת דירוג אפילו גבוהה יותר מזו שבוצעה, לכן, לדעתם, הודעת הדירוג של מודי'ס לא תיצור תגובה גדולה. עם זאת הם סבורים שפרמיית הסיכון תמשיך לזלוג לשוק האג"ח המקומי, והעקום עשוי להיות תלול יותר. ויש גם השפעה משמעותית על האזרח הישראלי שתתגלגל גם לשוק הנדל"ן. כלכלני הפועלים מעריכים שהפחתת דירוג החוב מרחיקה את הפחתת הריבית על־ידי בנק ישראל. "התפתחויות אלו מחזקות את הערכתנו שבנק ישראל ימתין לפד ול־ECB ולא יפחית ריבית בשנית לפני שאלו יעשו זאת", כתבו כלכלני הפועלים.

אבל, על־אף הורדת הדירוג והאיומים הגיאופוליטיים, המשק הישראלי מתאושש במהירות וגם כלכלני הפועלים מציינים זאת בסקירתם. "הנסיעות לחו"ל גדלו בשיעור חד וקבלנים מדווחים אפילו על לקוחות שחזרו לפקוד את אתרי הבנייה. נתוני הכנסות המדינה ממסים לחודש ינואר חיזקו אף הם את התחושה שאולי הכלכלה חזרה לתוואי צמיחה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *