בבצ'יק וגשייד: החרדים החשודים בפרשה החמורה

הותר לפרסום: יועצו של השר ליצמן מוטי בבצ׳יק הוא העצור בפרשת השוחד, יחד עם היועץ והעיתונאי מנחם גשייד ומנכל חברת פוליסי

הותר לפרסום: יועצו של השר ליצמן מוטי בבצ׳יק הוא העצור בפרשת השוחד, יחד עם היועץ והעיתונאי מנחם גשייד ומנכל חברת פוליסי ארז גיל הר . העיתונאי עמית סגל הגדיר את הפרשה כ"אחת הפרשות החמורות מאז קום המדינה."

החקירה החלה כבר בשנת 2017, כך ל פי הדיווח בוינט, המשטרה האזינה במשך תקופה ארוכה לחלק מהמעורבים בהם ראשי חברת תנובה אשר ביקשה הטבות רגולטוריות ובאמצעות תרומות העבירה כסף לעמותות הקשורות לעוזר השר. בכירים נוספים צפויים אף הם להיחקר.

בלהב בודקים את כל נושא סימון המוצרים כחלק מרפורמת המזון הבריא, ואם מי מהחשודים פעל לעזרה בתחום זה. מלבד אותם שני בכירים בתנובה, נחקרים בלהב 433 גם שני בכירים בחברה לשירותים רפואיים. החשד העיקרי בפרשיית המעצרים: קבלת שוחד לעמותות המקורבת לעוזר השר בתמורה להסרת המדבקות שמצביעות כל כך שהאוכל לא בריא.

על פי הדיווח ב'הארץ' המשטרה חוקרת חשד שחברה מתחום הרפואה שכרה את שירותיה של חברת הלובינג, וזו פעלה מול עוזר השר כדי שיקדם אינטרסים של החברה במשרד הממשלתי. בתמורה, לפי החשד, העבירה החברה תרומות לעמותות ולארגונים הקשורות לעוזר ולמקורביו.

מקור המעורה בפרטי החקירה, מספר להארץ כי מנכ"ל החברה חשוד בין היתר שקנה מודעות בעיתון שעוזר השר מקיים קשרים הדוקים עם עורכיו. כמו כן נחקר חשד שחברת מזון גדולה פעלה בשיטה דומה מול עוזר השר, לקידום האינטרסים שלה במשרד שבו עבד.

בכירים בתנובה ובשתי חברות תרופות חשודים היום (ראשון) במתן שוחד לחברת הלובינג פוליסי בתמורה לקידום האינטרסים של החברות,המשטרהעצרתה 2מנהלים בחברה, וגם את מוטי בבצ'יק, מקורבו של שר הבריאות לשעבר, יעקב ליצמן, אשר חשוד בקבלת שוחד. בשלב זה אין כוונה לחקור את השר ליצמן בפרשה.

‏בא כוחו של מוטי בבצ'יק, עו"ד עמית חדד הגיב: הסכמנו להארכת מעצר עד יום שלשי אז הוא יחזור לביתו, המשטרה תסיים בימים האלו את החקירה, בסוף החקירה יתברר גם למשטרה כי הוא לא עשה דבר, ושהוא איש ציבור מהשורה הראשונה שתרם את כל כולו לטובת המדינה.

מהמשטרה נמסר הבוקר כי "במהלך המעצרים בוצעו חיפושים במספר כתובות בנוסף לבתיהם ומשרדיהם של החשודים. החקירה מנוהלת על ידי משטרת ישראל ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה".

עו"ד אייל בסרגליק, המייצג את אחת החשודות בפרשייה, מסר כי "בשלב זה מרשתנו מעוכבת בלבד. הגם שמדובר בשלב מאד מקדמי של החקירה אין כל ספק כי למרשתנו אין כל קשר לעבירה פלילית כלשהי ולא דבק בה רבב. והחשד שבגינו עוכבה היום הוא חשד המיוחס לאחרים ולא לה, כאשר שמה שורבב לפרשיה. בחלוף הזמן יתברר כי למרשתנו אין כל קשר לחקירה שנפתחה היום".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *