ביזיון בכנסת: לא נמצא רוב להדחת עופר כסיף שקרא להעמיד את ישראל לדין

שמונים וחמישה חברי כנסת הצביעו בעד ההדחה. אך ח"כים מיש עתיד והמחנה הממלכתי נמנעו בהצבעה וכסיף יישאר חבר כנסת

כדי להדיח חבר כנסת יש צורך ברוב של תשעים חברי כנסת. אמש (שני) דנה הכנסת בהצעת ועדת הכנסת להדיח את חבר הכנסת עופר כסיף (חד"ש), על־פי בקשת חבר הכנסת עודד פורר מישראל ביתנו.

יושב ראש ועדת הכנסת, חה"כ אופיר כץ (ליכוד), אמר בדיון: "ועדת הכנסת דנה בבקשה במשך שתי ישיבות ארוכות, תוך שחברי הכנסת הקשיבו קשב רב לעמדת נציגת היועצת המשפטית לממשלה והיועצת המשפטית של הכנסת. הצעת ועדת הכנסת התקבלה לאחר שחברי הכנסת שמעו את כל העמדות, קראו את כל המסמכים שהונחו לפניהם ושקלו את העמדות המשפטיות. המסקנה הייתה חד משמעית – חתימה על עצומה נגד מדינת ישראל היא תמיכה במאבקו המזויין של חמאס.

"עופר כסיף הוא תומך טרור, מהלל מחבלים ונותן לגיטימציה לפגוע בחיילי צה"ל ופוגע בלגיטימציה של מדינת ישראל. כל דקה שהוא נמצא בכנסת ישראל היא ביזיון לנו כפרלמנט ולנו כמדינת ישראל. המעשה שעשה בזמן מלחמה כל־כך קשה וכואב – מעשה שחמאס התפלל להצלחתו – הוא בגידה במדינת ישראל, תמיכה בארגון טרור ובמטרותיו".

יוזם הבקשה, ח"כ עודד פורר: "מבחינתו של חבר הכנסת עופר כסיף החיילים שלנו הם פושעי מלחמה. מבחינתו יושבי קבינט המלחמה הם פושעי מלחמה. על זה אנחנו נמצאים כאן, כדי להגיד לא עוד. לא יישב פה מישהו בתוך כנסת ישראל כדי לפעול כנגדה". נזכיר, כסיף צירף את חתימתו לעצומה שקראה להעמיד את ישראל לדין בבית הדין בהאג על פשעי מלחמה".

כאמור, כדי להדיח חבר כנסת מכהן נדרש רוב של תשעים חברי כנסת. רוב שלא הושג אתמול בשל התנגדותם של הערבים והעדרותם/הימנעותם של חברי כנסת מהשמאל הקיצוני ביש עתיד ובמחנה הממלכתי שמתחזה לשמאל לאומי. 85 חברי כנסת הצביעו בעד ההדחה, רוב ברור ומוצק. ובכל זאת כסיף ימשיך את חברותו בכנסת.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *