בית שמש תמורת אלעד: הדיל של דגל, פרוש ובעלזא

פרוש מחזק את שיתוף הפעולה ההדוק עם חסידות בעלזא וגפני מציג מצג כביכול עמדתו לא רלוונטית בבחירות לרשויות המקומיות • ההסכם שמסעיר את אלעד ובית שמש

הזירה המוניציפאלית כמרקחה: הסכם שנחתם בין שלומי אמונים ובעלזא לדגל התורה קובע כי סיעת 'דגל התורה' באלעד תתמוך בישראל פרוש לראשות העיר אלעד, בתמורה לתמיכת שלומי אמונים ובעלזא במועמד הדגלאי לראשות עיריית בית שמש – שמואל גרינברג.

ההסכם הפך תוך זמן קצר לשיחת היום, בשל חריגותו בנוף הפוליטי החרדי. זאת, מאחר וקולות מסוימים ב'דגל התורה' מבקשים לעמוד בהסכם ישן יותר עם ש"ס, לפיו תתמוך הסיעה בבחירות אלו במועמד ש"ס לראשות העיר יהודה בוטבול. יו"ר המפלגה משה גפני מכחיש את הפרת ההסכם, וזאת בנימוק כי החלטות בסוגיית הבחירות המוניציפאליות נתונות להחלטתו של ח"כ יעקב אשר באופן בלעדי. רמז לציר אחר שפועל לכאורה במפלגה, כביכול בניגוד לעמדת היו"ר גפני.

גם בצד החסידי של ההסכם לא מדובר במהלך קלאסי, שכן בניגוד לבעלזא ושלומי אמונים החתומים על ההסכם – גור וויזניץ אינם צד להסכם. חסידויות אלו, המהוות יחד כ-25% מכוחה המוניציפאלי של אגודת ישראל בבית שמש, אף טרחו לפרסם הודעה חריפה נגד ההסכם, לצד הבהרה כי הם אינם צד לו ואינם מחוייבים לפעול לפיו.

למעשה, מדובר בהמשך התחזקות שיתוף הפעולה ההדוק בין סיעת שלומי אמונים וחסידות בעלזא, לאחר שהשניים כבר פעלו יחד לקידום מהלכים פוליטיים משמעותיים שלא זכו לתמיכת הסיעה המרכזית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *