בלימת המתקפה האיראנית הורידה את מדד הפחד של המשקיעים • יומן שבועי

עם זאת נרשמה עלייה בתשואות על אג"ח ממשלתי לעשר שנים והתגברו המשיכות מהקרנות שמשקיעות באגרות חוב מקומיות

המסחר בתל אביב נפתח השבוע במתקפת ירי מאסיבית וחסרת תקדים מאיראן. לנוכח העובדה שהמתקפה נהדפה במהירות ובהצלחה (רבה יחסית) על־ידי ישראל ובנות בריתה, נפתח המסחר בבורסה כסדרו, ומדדי הדגל ת"א-35 ות"א-125 עלו באותו היום בכ־0.3% כל אחד. מדד הפחד שעלה והגיע לכ־26 נקודות ערב המתקפה, ירד לכ־24 נקודות לאחריה וסיים את שבוע המסחר סביב 21 נקודות בסוף השבוע.

השבוע נרשמו ירידות שערים במדדי המניות ומדדי איגרות החוב. המסחר התנהל השבוע על רקע דריכות גוברת בשווקים לקראת תגובה אפשרית של ישראל, וחשש מפני התרחבות הלחימה במזרח התיכון. התשואה לפידיון של איגרות החוב הממשלתיות לטווח של עשר שנים עלתה לכ־4.8% מה שמצביע על החששות אצל המשקיעים.

מהבורסה נמסר כי מניות פתאל החזקות ושופרסל יתווספו למדד ת"א-35 במועד עדכון מדדי המניות שיחול בשני במאי הקרוב. חברת הנדל"ן המניב האמריקאית סטרוברי פילדס ריט אינק, שמניותיה נסחרות בבורסת NYSE, רשמה את מניותיה למסחר מקביל בתל-אביב החל מה־21 באפריל.

התמתנו הרכישות של קרנות שעוקבות אחר מדד S&P 500, ואילו בקרנות העוקבות אחר מדדי מניות ואיגרות חוב מקומיים לא נרשמה השבוע פעילות מהותית. התמתנה משמעותית הזרמת הכספים לקרנות הכספיות. בנוסף, נמשכו כספים מהקרנות שמשקיעות באיגרות חוב בארץ, והוזרמו כספים לקרנות המשקיעות באיגרות חוב בחו"ל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *