המשקיעים נלחצו מאיומי האיראניים; ירידות במרבית המדדים • יומן שבועי

בבורסה של תל אביב נרשמו השבוע ירידות שערים במרבית המדדים. מדד הפחד עלה בשתי נקודות על רקע המתיחות הביטחונית

מדד הפחד ממשיך לטפס ושבוע המסחר האחרון הסתיים בירידות שערים במרבית מדדי המניות ומדדי איגרות החוב. זאת ככל הנראה על רקע התגברות המתיחות בין ישראל לאיראן והחרם הטורקי על יצוא עשרות מוצרי תעשייה לישראל, מרביתם לענף הבנייה.

מדד הפחד עלה והגיע ל־26 נקודות (24 בשבוע שעבר), הדולר התחזק בכ־1.2% ביחס לשקל, ובנק ישראל הותיר את הריבית ללא שינוי בשיעור של 4.5% וזאת בשל אי הוודאות במישור הגיאופוליטי.

במדדי מניות – ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ־0.4% ובכ־2.3% בהתאמה, זאת במקביל לירידה של כ־0.4% במדד ה־ Dow Jones ועלייה של כ־0.3% במדד ה־S&P 500 בארה"ב, וירידה של כ־1.4% במדד STOXX 50 באירופה.

במדדים הענפיים – ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדדי ת"א-ביומד ות"א-דואליות שירדו בכ־6.6% ובכ־4.6% בהתאמה. יוצאי דופן היו מדד ת"א-קלינטק שעלה בכ־1.3%, מדדי ת"א בנקים-5 ות"א-נפט וגז שעלו בכ־0.7% כל אחד, ומדד ת"א-מניב חו"ל שעלה בכ־0.4%.

במדדי האג"ח – ירידות שערים אפיינו את מדדי איגרות החוב. בלטו איגרות החוב הממשלתיות שקליות לטווח בינוני, ואיגרות החוב הממשלתיות צמודות המדד לטווח ארוך, שירדו השבוע בכ־1%. מדד תל בונד-דולר נותר כמעט ללא שינוי השבוע, זאת על־אף התחזקות הדולר ביחס לשקל בשיעור של כ־1.2%. התשואה לפידיון של אג"ח ממשלתי שקלי לעשר שנים עלתה השבוע בכ־0.2% והגיעה לכ־4.7% בסוף השבוע.

בקרנות המחקות – התגברו רכישות של קרנות שעוקבות אחר מדד S&P 500, ואילו בקרנות העוקבות אחר מדדי מניות מקומיים, בעיקר מדד מניות הבנקים ומדד ת"א-125, התהפכה המגמה ונרשמו מכירות. כמו כן, התמתנו רכישות של קרנות שעוקבות אחר מדדי איגרות חוב מקומיים, בעיקר מדדי תל בונד צמוד מדד.

בקרנות האקטיביות – התמתנה הזרמת הכספים לקרנות הכספיות ולקרנות המשקיעות באיגרות חוב בתל־אביב.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *