בנט דן עם המומחים: "להגביל התקהלויות"

בנט שהזהיר כי בתוך שבועיים יהיו מעל מיליון נדבקים, דן עם המומחים באפשרות להידוק ההגבלות כחלק מהמשך התפשטות הזן, בהן הגבלת התקהלות, הרחבת התו הירוק והחלתו גם על ענפי המסחר

ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים הערב (ב׳) התייעצות בעניין המשך ההתמודדות עם זן האומיקרון.

בנט שהזהיר כי בתוך שבועיים יהיו מעל מיליון נדבקים, דן עם המומחים באפשרות להידוק ההגבלות כחלק מהמשך התפשטות הזן, בהן הגבלת התקהלות, הרחבת התו הירוק והחלתו גם על ענפי המסחר, הפסקת מימון בדיקות האנטיגן לילדים, ועוד.

מחר (ג׳), ייערכו התייעצויות נוספות ודיוני המשך, במטרה לגבש את המשך תכנית הפעולה לטיפול באומיקרון.

לאחר שיגובש מתווה מקיף, תתכנס ועדת השרים לענייני קורונה (קבינט הקורונה) לדיון בפרטיו.

במקביל, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש שלח הנחיות לבתי החולים ולקופות החולים בנושא ההיערכות לגל החמישי. "כידוע, אנו חווים כעת עלייה בתחלואה בארץ ובעולם מווריאנט האומיקרון", כתב. "בנוסף, נצפית תחלואת חורף משמעותית יותר מאשר בשנתיים האחרונות, כאשר גם היא צפויה לעלות עוד ולהעמיס על המערכת"

לאחר שאתמול אובחנו כאלף מאומתים עד חצות, היום התגלו אלף מאומתים נוספים עד 18:00. אנשי המקצוע מעריכים שהמספר יגדל עוד יותר. יותר משליש מסך כל הבדיקות החיוביות ביום הן בחשד מאוד גבוה לאומיקרון. חשש במשרד הבריאות מקפיצות גדולות במספר המאומתים. ראש הממשלה בנט טוען בשיחות סגורות כי “עוד 20 יום – יהיו מיליון נדבקים ביום” . נפתלי בנט אמר היום לבכירי מערכת החינוך: ״אם היום יש 1000 מאומתים והכפלה כל יומיים, אז עוד 20 יום אנחנו במיליון נדבקים חדשים״.

עם זאת, עד כה כל האינדיקציות מלמדות כי האומיקרון פחות קטלני ויש מעט מאוד מאושפזים גם באפריקה וגם בבריטניה. עם זאת, מומחים בעולם נזהרים לקבוע לגבי חומרת האומיקרון – וזאת בשל האפשרות כי הוירוס המדבק יכול להיות קטלני יותר רק לאחר 14 יום מאז ההדבקה הראשונית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *