"בנט ושקד נכנעו לטרור ולאיומים וסוגרים את הר הבית ליהודים"

על רקע אלימות הערבים וההסתה השקרית של הירדנים והטורקים בנט ושקד החליטו לסגור את הר הבית ליהודים עד סיום הרמאדן, ובכך התקפלו בפני רע"מ

על רקע אלימות הערבים וההסתה השקרית של הירדנים והטורקים בנט ושקד החליטו לסגור את הר הבית ליהודים עד סיום הרמאדן, ובכך התקפלו בפני רע"מ.

חכ בצלאל סמוטריץ' הגיב בטוויטר:"איוולת ביטחונית ומדינית המהווה הודאה למעשה בשקר הערבי כאילו היהודים אשמים בהסלמה הנוכחית. כמה הזהרנו מהקמת ממשלה שתישען על התנועה האיסלמית ומהפקרת ביטחון ישראל בידיה. בנט ושקד פוגעים במדינת ישראל ומסכנים אותה מדינית וביטחונית בשביל שרידותם הפוליטית שתלויה כעת בוואליד טאהא ובמועצת השורא של התנועה האיסלמית. בבוקר בנט תוקף את הירדנים ובערב מאשר את טענתם השקרית ונכנע לדרישותיהם החצופות. ‏איפה סער, אלקין ושרן השכל שיציבו קו אדום מהצד שלהם?!".

בשנות המוראביטון בהר הבית, התחוללו נגיסות רבות בסטטוס קוו במקום לרעת היהודים. אחת מהם היתה ההתנחלות הלילית של המוראביטון בהר לצורך כוח עתודתי להפרעת עליית היהודים בבוקר. כתוצאה מכך הר הבית נסגר במשך כמה שנים בפני יהודים בעשרת הימים האחרונים של הרמדאן.

ממשלת נתניהו מאז ימי גלעד ארדן ויורם הלוי החלה להחזיר את המצב לקדמותו. בכל שנה ננגסו כמה ימים לטובה, והר הבית נותר פתוח ליהודים במשך ימים נוספים.

אירגוני הר הבית והמקדש שקיוו להמשך תהליך החזרה לסטטוס קוו, נדהמו לשמע השמועה כי ראש הממשלה מסיג אחורה את הסגירה מראש, למשך 15 יום.

מינהלת עולי הר הבית יצאה בקריאה לאומית אל ראש הממשלה להפסיק את סגירת הר הבית בפני יהודים, ולפתוח אותו חזרה בכל יום ובכל שעה, כולל כמובן בשבתות, לפי הסטטוס קוו של עד שנת תש"ס – 2000.

בפנייתה לאזרחים קוראת מינהלת הר הבית לנצל את שני ימי הפתיחה האחרונים החודש, ולעלות לרגל להר הבית בטבילה וכהלכה מחר ומחרתיים. זה חשוב לעצמו כדי לשמוח לפני השם ברגל, וחשוב למען העתיד בהר הבית אשר נקבע בין היתר לפי מספר היהודים במקום.

סגנית ראש עיריית ירושלים ויו״ר הבית היהודי חגית משה בתגובה לסגירת הר הבית ליהודים:״ממשלת ישראל נכנעת לטרור ומעניקה מתנה למחבלים!, ההחלטה לסגור את הר הבית יומיים אחרי תקיפות אכזריות של יהודים שביקשו לעלות לרגל בחג הפסח היא כניעה ממשית לטרור. המתפרעים קיבלו את מבוקשם- שלא יהיו יהודים סביב הר הבית, לאפליה שיצרה הערב ממשלת ישראל בירושלים יהיו השלכות גרועות ביותר בעתיד. שוב, ממשלת ישראל נותנת לטרור לנצח״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *