בעקבות המלחמה: אל־על לא תחזור לטוס למרוקו ולאירלנד בעונת הקיץ הקרובה

השעיית הקו לדרום אפריקה הייתה רק ההתחלה. אל־על הודיעה כי לא תחדש את הקווים לדבלין ולמרקש עקב ירידה משמעותית בביקושים

מתחילת המלחמה עוקבת חברת התעופה הישראלית אחרי השינויים בהעדפת הלקוחות ומבצעת שינויים בלוח הטיסות שלה. כך למשל הודיעה כי תשעה את הקו ליוהנסבורג, בירת דרום אפריקה תומכת הטרור. היום (שני) הודיעה החברה כי בעקבות ירידה בביקושים לדבלין ומרקש היא לא תחדש את פעילותה בקווים אלה.

בהודעת החברה נכתב: "החל מתחילת אפריל 2024 ולמשך כל עונת הקיץ הקרובה, חברת אל על לא תחדש את פעילותה בקווים המדוברים, וזאת על מנת להתאים את תמהיל היעדים לביקושים. כלל הנוסעים שטיסותיהם יבוטלו, יעודכנו על כך ויוצעו להם מספר חלופות. השהיית הקווים מאפשרת את הרחבת הפעילות והוספת מאות טיסות ליעדים הקיימים והמבוקשים, לצד בחינת אפשרויות ליעדים חדשים".

אל על השיקה את הקו לדבלין במרץ האחרון כקו עונתי לתקופת הקיץ בלבד. הקו זכה לאהדה בקרב השוק העסקי ומשפחות שנסעו לאירלנד או שבחרו להתחיל את המסע באי הבריטי דווקא באי הסמוך. הקו שהיה מתוכנן לפעול עד סוף נובמבר 2023, הושהה בתחילת נובמבר לטובת תגבור יעדים מבוקשים במהלך המלחמה. כעת לאור ירידה משמעותית בביקושים לדבלין מאז תחילת המלחמה, לא תחדש החברה את פעילותו בקיץ הקרוב. "נמשיך לעקוב אחר הביקושים ונבחן את הפעלתו בהמשך", אומרים באל על.

הטיסות למרקש שבמרוקו הופסקו בחודש אוקטובר מסיבות ברורות. במהלך התקופה האחרונה עלתה חומרת אזהרת המסע למרוקו לרמה 3. העלאת רמת הסיכון הורידה משמעותית את תחושת הביטחון של הישראלים ביעד, ובהתאם גם את הביקוש לטוס אליו. שלומי זפרני, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים באל על: "מאז פרוץ המלחמה אל על מקפידה להעצים את רשת הנתיבים ביעדים המבוקשים וזאת על מנת להמשיך ולשמר את הגשר האווירי. טיוב לוח הטיסות מאפשר לנו להוסיף במהלך עונת הקיץ כ־500 טיסות בקווים מבוקשים אחרים באירופה, ולחבר בין ישראל למגוון רחב של יעדים ברחבי העולם, תוך בחינת אפשרויות חדשות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *