בעקבות המלחמה: עובדים חרדים ישתלבו בענף הבניה

האם המענה למשבר כוח האדם בענף הבניה יגיע מהציבור החרדי? עשרות חרדים השתתפו בסוף השבוע ביום פתוח ללימודי עולם הבנייה • הלימודים ימומנו על ידי תכנית השוברים של משרד העבודה

הסגר המתמשך על השטחים ונטישת העובדים הזרים, הובילו למחסור חריף בעובדי בניין מאז פרוץ המלחמה. היעדרם של עשרות אלפי עובדים פלסטינים מיו"ש ועזה לצד עובדים זרים ממדינות המזרח, הותירו את הקבלנים חסרי אונים. לפי נתונים של התאחדות הקבלנים, קיימים למעלה מ-11,500 אתרי בניה בישראל. ניסיונות לגייס עובדים ישראלים לא צלחו, וענף הבניה נמצא במשבר כוח אדם קשה. סקר משרות פנויות של הלמ"ס מצא כי בענף הבניה קיימות 14 אלף משרות פנויות, עוד קודם למשבר שנוצר בעקבות המלחמה.

יוזמה חדשה של מרכז כיוון המופעל על ידי הרשות העירונית לתעסוקה בעיריית ירושלים ומשרד העבודה, תכשיר עובדים חרדים למקצועות הליבה של עבודות בניין בקורס מזורז של 160 שעות לימוד. הקורס בשיתוף מכללת הבונים, המלמדת מקצועות בעולם הבניה, נועד לעובדים חדשים בתחום ללא ניסיון קודם.

הקורס המקוצר יקיף את כל תחומי הלימוד הנדרשים על ידי קבלנים ומעסיקים בשטח ויכלול תחומים כמו בטיחות, שיטות בניה, הכשרת עבודה בגובה, קריאת תכניות, טפסנות, ברזלנות, רצפות ועוד. ואכן מעסיקים רבים הביעו עניין בקורס ומעוניינים לקלוט את בוגרי הקורס לעבודה.

לאור הצורך בעובדים, התקיים בסוף השבוע במרכז כיוון – מרכז ההכוון התעסוקתי בירושלים, יום פתוח למתעניינים בתחום. עשרות חרדים שהשתתפו ביום הפתוח קיבלו מידע מלא על תכנית הלימודים בקורס המקוצר, על תעסוקה בתחום והשתלבות אצל קבלנים כבר בסיום הקורס ועל אפשרויות מימון הלימודים בקורס באמצעות תכנית השוברים של משרד העבודה.

עו"ד אברהם יוסטמן סמנכ"ל קרן קמ"ח: "לאורך השנים, חרדים פחות התעניינו במקצועות הרטובים של עולם הבניה. לאור המצב, קיבלנו פניות רבות מהשטח וקבלנים רבים מוכנים לקלוט עובדים שיסיימו את הקורס. משרד העבודה יזם את הקורס המקוצר במטרה להקל על השתלבות מהירה, ואנחנו מקווים שנוכל לתרום את חלקנו למאמץ להציל את ענף הבניין".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *