בתמיכת מפעל הפיס הוקמו ברשויות מיזמי חשמל בהספק של 175 מגה־וואט

בכנס גזברים ומנכ"לים של חברות עירוניות שהתקיים היום, הוצגו לנוכחים השינויים המפליגים במשק החשמל הישראלי שיאפשרו לרשויות לייצר עוד מקורות הכנסה

מפעל הפיס ומשרד האנרגיה יחד עם מרכז השלטון המקומי בישראל, איגוד התאגידים העירוניים ואיגוד הגזברים, קיימו היום כנס ייעודי לגזברים ומנכ"לים של חברות כלכליות ברשויות המקומיות.

כ־250 גזברים ומנכ"לים באו לכנס כדי ללמוד על השינויים בשוק האנרגיה הישראלי. כניסת ספקי חשמל פרטיים, לצד טכנולוגיה של אגירת אנרגיה ואפשרות הקמה של תאגידי אנרגיה רשותיים (בדומה אך שונה מתאגידי מים), הן הזדמנות כלכלית מעניינת לרשויות מקומיות.

בכנס דנו בחשיבות בגיבוש אסטרטגיה לניהול האנרגיה ברשות המקומית, והוצגה מפת דרכים לפרויקטים שיכולים לקדם את המעבר לאנרגיה מקיימת, תוך התמקדות בהיבטים הכלכליים והמניבים שלה. במשרד האנרגיה אמרו כי ניהול משאב האנרגיה ברשויות מקומיות באופן מושכל, יאפשר להן להגדיל את מקורות ההכנסה העצמאיים שלהן ובכך לשפר את השירותים לתושבים. במקביל יאפשר הדבר להגביר את החוסן האנרגטי של הרשות ואת איכות האוויר והסביבה בשטחה.

נציין כי בתש"פ הקים מפעל הפיס קרן תמיכות כדי להאיץ הטמעת אנרגיות מתחדשות ברשויות המקומיות בישראל. מאז ועד היום הותקנו בתמיכת הקרן קרוב ל־175 מגה וואט בנכסים של רשויות מקומיות שעושות מהחשמל הזה כסף טוב. כ־133 רשויות מקומיות השתתפו בפרויקט ו־65 מהן קיבלו תמיכה מהקרן בהיקף של 200 מיליון שקל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *