גפני שאל את חזי לוי: מי אשם בקריסת בתי החולים, זה פיקוח נפש

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני פנה בדיון על "קריסת בתי החולים הציבוריים" בשאלה למנכ"ל משרד הבריאות: "ידענו שיש קורונה ואין תקציב למדינה ושבתי החולים הללו עמוסים ושלא יהיה תקציב לפעילות השוטפת ב-1 לינואר. מי אשם בזה שלא עשה כלום? משרד הבריאות? משרד האוצר?"

ועדת הכספים מקיימת כעת דיון בנושא 'קריסתם של בתי החולים הציבוריים' – הדיון שנערך גם במסגרת הצעה לסדר בנושא שהגישו חברי הכנסת עודד פורר, יוליה מלינובסקי, אורנה ברביבאי ומאיר כהן, עוסק בקשיים הכלכליים של בתי החולים הציבוריים בישראל, שהחריפו על רקע משבר הקורונה.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני פתח את הדיון בשאלה למנכ"ל משרד הבריאות: "ידענו שיש קורונה ואין תקציב למדינה ושבתי החולים הללו עמוסים ושלא יהיה תקציב לפעילות השוטפת ב-1 לינואר. מי אשם בזה שלא עשה כלום? משרד הבריאות? משרד האוצר?"

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי השיב בדיון: "תקצבנו את בתי החולים הציבוריים ב-600 מיליון שקל בהתאם למבחני תמיכה. פרט לזה נתנו להם כוח אדם כמו שאר בתי החולים ונתנו תקציב קורונה. כל זה לא פתר בעיה ארוכת ימים כמו הסכם הבראה בהדסה ובעיות אחרות בבתי החולים האחרים. לכן לא הייתי אומר שמישהו עמד מהצד, אלא שנעשו צעדים שלא הספיקו לכסות בעיות של הזמן הארוך. השיטה היא שהתקצוב שלהם חלקו הגדול מהכנסות שלהם והתייעלות, ללא סבסוד, ואנחנו שואפים להגיע למקום שבו תהייה הסכמה מלאה לגביהם איך הם מתקיימים. ולא כל שנה להידיין על יש או אין תקציב. אנחנו בשנתיים ללא תקציב וזה מקשה מאוד על מודל קיום.

הגיע הזמן שלא נעמוד ורק נריע להם במרפסות בערב, אלא שנראה איך נותנים להם מודל קיום קבוע וחיזוק בכוח אדם, טכנולוגיה ותשתיות.

הגענו אתמול להסכם תקצוב של 630 מיליון שקל ועוד 300 מיליון לקורונה שיינתן בהמשך ברבעון השלישי והרביעי של השנה הזו במידה והקורונה תמשך. זה פותר בעיות של השנה בדוחק ולכן הוקמה ועדה ציבורית להגיע למודל קיום רב שנתי"

ח"כ גפני: "אני מצטרף לתודות שלך לכל אלה שפתרו את הבעיה בשלב הזה. עוד מלאכה רבה לפנינו. אני לא מעלה על דעתי שהפתרון והחתימה הייתה אתמול בלילה וזה היה לילה לפני שוועדת הכספים התכנסה. אני רק רוצה לספר לחברים, ביקשתי את ועדת ההסכמות כבר בשבוע שעבר, חיכיתי לדיון במליאה. היות ואנחנו עוסקים רק בתקציב אנחנו יודעים שיש מלאכה רבה אבל מה שהיה היום זה פיקוח נפש".

כזכור, שבעת בתי החולים הציבוריים, שטענו לקריסה כלכלית ומחסור חמור בציוד ותרופות, הגיעו אתמול (רביעי) להסכם עם משרד האוצר, המסדיר את תקצובם לאורך שנת 2021.

במסגרת ההסכמות יקבלו בתי החולים – שערי צדק, הדסה, לניאדו, מעייני הישועה ושלושת בתי החולים בנצרת (המשפחה הקדושה, האנגלי וסנט וינסנט) – תוספת תקציבית לשנה זו בסך כ-960 מיליון שקלים. בנוסף, הוחלט על הקמת ועדת ובה נציגי בתי החולים וגורמים ממשרדי האוצר והבריאות, שימליצו לממשלה בנושא לקראת אישור תקציב המדינה, לכשהדבר יתממש.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *