גרוטו הרגיע את רון קופמן: "אנחנו לא במצב קטסטרופלי"

ווריאנט האומיקרון מתפשט במהירות ברחבי העולם, וממשלת ישראל החליטה על שורת מגבלות במטרה למגר את התפשטותו בישראל, אבל בשיחה עם סמנכ"ל משרד הבריאות לשעבר הפרופ' איתמר גרוטו עם רון קופמן ב־103fm הוא צינן את ההיסטריה. האזינו

ווריאנט האומיקרון מתפשט במהירות ברחבי העולם, וממשלת ישראל החליטה על שורת מגבלות במטרה למגר את התפשטותו בישראל, אבל בשיחה עם סמנכ"ל משרד הבריאות לשעבר הפרופ' איתמר גרוטו עם רון קופמן ב־103fm הוא צינן את ההיסטריה.

לדברי פרופ' גרוטו, "יש לנו חיסונים, חלק גדול מהאוכלוסייה מחוסן ומוגן. רואים ירידה במספר החולים הקשים. מצבנו הרבה יותר טוב מהבחינה הזאת". עוד ציין כי מהנתונים בעולם, "אין שום דמיון למה שהיה קורה מבחינת תחלואה קשה ותמותה מהווריאנטים הקודמים. אנחנו מתמודדים עם וריאנט הרבה יותר קל. צריך לחשוב אחרת גם בתפיסת העולם ולא לסגור את המדינה".

כאשר החלו הדיווחים אודות הווריאנט החדש היה חשש עולמי גדול, "אבל כשיש מספיק מידע חבל שאנחנו ממשיכים לנקוט בצעדים. המדינות האדומות? אפשר להתחיל להסיר את המגבלות אליהן, לפחות לאשר לנסוע לשם, ונושא הקניונים. אני מתחיל לחשוב שמנסים לעודד את הציבור להתחסן על ידי הטלת מגבלות על כלל הציבור. יש לנו מצב בו פוגעים בכלל הציבור רק כי אחרים לא מתחסנים". הוא אמר. לדעתו, "אם המצב היה קטסטרופלי היה אפשר להבין את זה, אבל כרגע אנחנו לא במצב קטסטרופלי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *