דרמה פנים חרדית: בעלזא תלמד לימודי ליב"ה

חסידות בעלזא במו"מ עם משרד החינוך להקמת ממ"ח חסידי, כדי להשיג תקצוב מלא בחסידות יתחילו ללמד אנגלית

חסידות בעלזא במו"מ עם משרד החינוך להקמת ממ"ח חסידי, כדי להשיג תקצוב מלא בחסידות יתחילו ללמד אנגלית – כך חושף יעקב ריבלין בבקהילה.

יעקב ריבלין ניתח ב׳בקהילה׳את המשמעות וכתב: "בחסידות בעלזא מגיבים למהלך הדרמטי שמובילים. בכירים בחסידות מספרים כי ניסו בכל השנים האחרונות להיכנס בכל דרך לחינוך העצמאי, ונתקלו בסירוב מוחלט של ההנהלה הנוכחית הנשלטת ע״י ׳דגל התורה׳. גם הניסיון לגייס כספים גדולים לא הצליח. בניגוד לחסידות גור שמחזיקים איחוד מוסדות הנחשב לגדול מגייסי התרומות בעולם החרדי, אין לבעלזא מערכת כזאת. לכן הוחלט ״בחלונות הגבוהים״ לחשוב על פיתרון יצירתי."

יאיר אטינגר עידכן ברשת ב' על המו"מ בין חסידות בעלזא למשרד החינוך על שינוי מעמד מוסדות החינוך לבנים והכנסת לימודי ליבה כי משה טור פז קינלי הוביל, ויאיר לפיד מסייע להגיע לסיכום.

יוזם התכנית להכנסת לימודי ליב"ה למוסדות חסידות בעלזא הוא יונתן רייס שהקים רשת ישיבות הסדר חרדיות.

גורם בקואליציה אומר לשבועון 'בקהילה' כי ההסכם הצפוי עם בעלזא על החינוך יביא גם ליציבות הקואליציה: "מובן שאם נזדקק להם בהצבעות חשובות כמו לדוגמא חוק האזרחות, הערכה שחכ"י אגודת ישראל יעזרו לנו".

מוסדות שירצו להצטרף לזרם החדש של בעלזא – ממלכתי חסידי יוכלו לעשות זאת תוך התחייבות על שלושה מקצועות יסוד: השפה העברית, מתמטיקה, ולימודי אנגלית. הצלחה של מאה אחוז במבחנים הללו תזכה את המוסד במאה אחוז תקצוב. החשש: כדי להצליח במבחנים ילמדו פחות תנ"ך וגמרא.

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. לא יאומן. את הבלזערס מעניין רק כסף.

    פיכסה של חסידות

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב