האו"ם מודאג מהעלאת הכוננות הגרעינית ברוסיה: "התפתחות מצמררת"

עידכונים מהמלחמה: לצד המו"מ, פוטין מגביר את התקיפות ורומז על תקיפה גרעינית

מזכ"ל האו"ם גוטרש התייחס להעלאת רמת הכוננות של הכוחות הגרעיניים הרוסיים ואמר כי מדובר ב"התפתחות מצמררת, בעבר לא היה סיכוי לסכסוך גרעיני אך כעת – זה אפשרי".

סגנית ראש ממשלת אוקראינה מאשימה את רוסיה: ואמרה כי לדבריה, שיירה הומניטרית ניסתה להגיע היום למריופול הנצורה כדי לסייע בפינוי נשים וילדים – אך לא הצליחה להגיע לעיר.

שר האוצר הגרמני אומר שמדינתו תתמוך בכל תוכנית של האיחוד האירופי להגביר את הסנקציות על רוסיה.

מנגד, משרד ההגנה הרוסי מכחיש את ההאשמות אודות חסימת אזרחים מלצאת מן העיר מריופול וטוען שהחל פינוי המוני: "הוצעו 10 נתיבים לפינוי הומניטרי – הרשויות בקייב הסכימו ל-3 שלא מובילים לרוסיה".

בתוך כך, השיחות בין אוקראינה לרוסיה נעצרו לצורך התייעצויות, הודיע אחד ממנהלי המשא ומתן בטוויטר.

נשיא אוקראינה זלנסקי ינאם בפני הקונגרס האמריקני ביום רביעי בשעה 15:00 (שעון ישראל), "בזמן שהמלחמה מתחוללת באוקראינה, בכבוד רב והערצה לעם האוקראיני אנו מזמינים את כל חברי הבית והסנאט להשתתף בנאום וירטואלי של הנשיא וולודימיר זלנסקי".

נציגי המשא ומתן מאוקראינה ורוסיה מביעים אופטימיות זהירה. הנציג האוקראיני העריך שצפויות תוצאות של ממש כבר בימים הקרובים, זאת לאחר שרוסיה העריכה כי השיחות מתקדמות בכיוון חיובי. עם זאת, פוטין ממשיך לתת הוראות לכתוש את האוייב והצבא האדום ממשיך להפגיז בכל הערים האוקראיניות.

מקורב לנשיא פוטין מודה לראשונה כי המבצע הצבאי באוקראינה לא מתקדם בקצב שהקרמלין היה רוצה, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.

יקטור זולוטוב, ראש המשמר הלאומי ברוסיה, טען שההתקדמות האיטית נובעת מכוחות ימין קיצוני אוקראינים שמסתתרים מאחורי אזרחים. “לא הכול הלך מהר כמו שהיינו רוצים”, אמר, “אבל אנו צועדים לעבר המטרה שלנו צעד אחר צעד וננצח. הסמל הזה יגן על הצבא הרוסי ויאיץ את הניצחון שלנו”.

על הדיווחים לפיהם רוסיה פנתה לאחרונה לסין כדי שתסייע לה באספקת ציוד צבאי אמרו בקרמלין כי “יש לנו את כל המשאבים הצבאיים הנחוצים כדי להשלים את המבצע המיוחד באוקראינה”, אמר דובר הקרמלין. גם דובר משרד החוץ הסיני הכחיש את הדברים ואמר שמדובר ב”דיסאינפורמציה” אמריקנית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *