האם ומתי יכנס יולי אדלשטיין את ועדת חוץ וביטחון לדון בהריסת בתי מחבלים

שליש מחברי הוועדה פנו בסוף השבוע האחרון לאדלשטיין המכהן כיו"ר הוועדה ודרשו דיון דחוף בעקבות פסיקת בג"ץ מהחודש הקודם

חברי וועדת חוץ וביטחון פנו בסוף השבוע האחרון ליושב ראש הוועדה ודרשו לכנס בדחיפות דיון במטרה לקדם הריסת בתי מחבלים "שרק" פצעו. זאת על רקע פסק דין בג"ץ בחודש האחרון לפיו ניתן להרוס בתי מחבלים "שרק" פצעו. במכתב אותו יזם חה"כ עמית הלוי (הליכוד) ועליו חתומים חברי הוועדה: משה רוט, ינון אזולאי, ישראל אייכלר, צבי סוכות , לימור הר מלך, בעז ביסמוט וניסים וטורי, נכתב בין היתר:

"בפסק דין שניתן בחודש שעבר אושרה לראשונה על ידי בית המשפט העליון הריסת בית מחבל שביצע בשנה שעברה פיגוע שהוביל לפציעתם הקשה של שני שוטרי משטרת ישראל כאמור, הריסת בתי מחבלים היא כלי הרתעתי מהחשובים ביותר שבידי מדינת ישראל. היסוד החוקי של כלי זה מוסדר בתקנה 119 לתקנות ההגנה לשעת חירום עוד מימי המנדט הבריטי. לאורך השנים נאספו ראיות רבות מהשטח בדבר האפקטיביות של הריסת בתי המחבלים.

"בפסק דין זה חזרה ואושררה העמדה החד־משמעית של גופי הביטחון המבוססת על דוחות מודיעיניים עדכניים וקובעת: הריסת בתי מחבלים מרתיעה מחבלים פוטנציאליים ומסייעת בהסגרתם על ידי קרוביהם. בשנה שעברה, ממשלה זו הייתה הראשונה להרחיב את תחולת הריסת הבתים גם למחבלים שפצעו, ולא רק לאלה שהצליחו לרצוח".

עוד נכתב שם: "עם זאת, שימוש בכלי זה עדיין לא נעשה במידה מספקת וכן יש מקום להרחיבו גם לאלה שסייעו למחבלים בביצוע הפיגוע, שתרומתם להתרחשות הפינוע פעמים רבות אינה נופלת מזו של המחבל עצמו ולכן יש חשיבות בקיום הדיון".

מנכ"ל 'בצלמו', שי גליק, מסר היום (ראשון) את הדברים הבאים: "הריסת בתי מחבלים מצילה חיים. כולל בתי מחבלים ש'רק' פצעו. אנחנו קוראים ליושב ראש הוועדה לכנס את הוועדה בהתאם לחוק שקובע שכששליש מחברי הוועדה דורשים דיון, חובה עליו לקיימו בדחיפות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *