הג'יהאד האסלאמי מגיב במתקפת רקטות על תל אביב וגוש דן

יממה להלווית בכירי ארגון הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני בחר הארגון להגיב לפני זמן קצר לחיסולים הממוקדים: כל אזור הדרום, המרכז וגוש דן תחת מתקפת רקטות

יממה חלפה מאז ליווי אלפי תומכי טרור ברצועת עזה את המחבלים שחוסלו על ידי צה"ל עם פרוץ מבצע "מגן וחץ", ונראה כי כעת בחר ארגון הטרור לפתוח בירי התגובה למבצע הישראלי נגד הטרור.

לפני כשעה הודיע דובר צה"ל על כמה וכמה תקיפות אוויריות נגד משגרי רקטות מוטמנים ושאינם מוטמנים שנערכו לפתוח באש נגד ישראל. במשך דקות ארוכות נמשך הקונצרט הזה, במסגרתו כל ניסיון של ארגון הגי'האד האסלאמי הפלסטיני לפתוח באש נגד ישראל – מסוכל עוד לפני שהוא מתבצע.

כעבור כחצי שעה התעשתו פעילי הארגון ופתחו בירי מאסיבי לעבר ערי ישראל ממספר רחב של משגרים. הירי הרקטי החל עם שיגורים לטווחים קצרים ביישובי העוטף והעיר שדרות והתרחבו לטווחים ארוכים יותר כמו נתיבות, אשדוד וערים נוספים במרחב לכיש.

בשעה 14:20 התרחב הירי גם לעבר העיר תל אביב וערים נוספות בגוש דן. וזמן קצר לאחר מכן, הופעלו אזעקות גם בערי השפלה ובראשון לציון.

בסך הכל זוהו מעל 100 שיגורים מרצועת עזה לעבר ישראל בתוך שעה.

במערכת הביטחון סבורים כי 30% מהשיגורים נכשלו והתפוצצו בשטחי הרצועה.

בכל הזמן הזה ממשיך חיל האוויר לתקוף יעדי טרור ברצועה, ונראה כי המבצע לא עומד להסתיים ביממה הקרובה.

על פי הדיווחים, נכון לרגע זה ארגון הטרור גא"פ הוא האחראי הבלעדי לירי כעת, וארגון הטרור חמאס לא הצטרף למערכה בשלב זה.

בתוך כך, דובר רשות שדות התעופה עדכן כי בניגוד לדיווחים, נמל התעופה בן גוריון פועל כבשגרה. לא קיימת כרגע השפעה על לוח הטיסות. נתיבי הטיסה הותאמו בהתאם לצורך ומתואמים עם חיל האוויר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *