הדירה שנמכרה על הצד הטוב ביותר והבחור התארס בשעה טובה – סיפור מדהים שהתרחש באלעד

"יש לי הצעה מצוינת", אמר הרב ק' לאבי הבחור. "לי יש דירה שאינני מצליח למכור, לך יש בן שאינו מצליח להתארס, אז בוא נעשה עסק…"

חלף פחות מחודש. הדירה נמכרה, הבחור התארס… ועל יתר פרטי 'העיסקה' – בשורות שלפניכם | הרה"ג רבי שמואל ברוך גנוט שליט"א עם סיפור אמיתי שהתרחש באלעד, וכך הוא מספר:

היה זה לפני שנתיים.

הרב ד' ק' שליט"א, יהודי נפלא ונעים הליכות מידידי הקרובים, גבאי אחד מבתי הכנסיות שבכניסה לעירנו אלעד, הגיע בשמחת תורה להקפות באחת הישיבות הגדולות שבכניסה לעירנו. כמנהג הישיבה הקדושה, מכבדים אברכים הבאים להקפות, בספר תורה, כך שמיד כשהרב ק' הגיע לישיבה, ניגש אליו בחור האחראי על חלוקת ספרי התורה והפקיד בידו ספר תורה, כדי שירקוד ויסתובב עמו כמנהג, סביב הבימה. הרב ק' שמח בשמחת התורה, רקד עם ספר התורה, וכעבור זמן מה שב לביתו, עמוס חוויות רוחניות.

כעבור יומיים שלושה מצלצל הטלפון בביתו. על הקו נמצא בחור אלמוני, שאומר לו: "תדע לך שלא היה מגיע לך ספר תורה. אתה הגבאי בביהכנ"ס פלוני, ואתם לא אפשרתם לבחורים להגיע להיכל בית הכנסת בזמן הקורונה. עשיתם לנו עוול, כשהרשיתם לנו לעמוד רק מאחורה, בעזרת נשים"…

הרב ק' מסביר לו שזאת היתה החלטה של מתפללי בית הכנסת. "כיון שיש לנו מתפללים מבוגרים, חלקם בקבוצת סיכון למחלת הקורונה, וכיון שבישיבה פחות הקפידו על כל כללי הזהירות מהקורונה, לכן הסכמנו שתבואו, אבל שתתפללו מאחור, מבלי ליצור מגע עם המתפללים".

אך הבחור המשיך לדבר סרה, בשצף קצף, והסביר לגבאי כמה הוא לא בסדר וכמה "לא הגיע לך לקבל ספר תורה אצלנו בשמחת תורה". הגבאי החוויר והסמיק חליפות, וכשהשיחה הלא נעימה המשיכה, הוא פשוט ניתק את השיחה, וזהו.

כעבור יומיים הוא מגלה מכתב התנצלות בתיבת הדואר שלו. הבחור, עדיין חפץ בעילום שמו, כתב מכתב שלם של סליחה ומחילתה, התנצלות ופיוס.

עברה חלפה לה שנה וחצי. הרב ק' מנסה למכור את דירתו, אך ללא הצלחה. פה ושם מגיעים מתעניינים, אך הדירה לא נמכרת. באחד הימים מתקשר אל הרב ק' יהודי נבוך בעליל, ומספר: "הבן שלי נמצא כבר הרבה זמן בשידוכים. מגיעות הצעות טובות ואז הן נופלות, שום הצעה אינה מתקדמת. לא הבנו מדוע, עד שבני הצעיר סיפר לי בסוד שאחיו, זה הבחור שנמצא ב'שידוכים', התקשר אליכם לפני כשנה וחצי וצעק עליכם. אני מתבייש בשבילו ומבקש ממך סליחה ומחילה. אנא, תמחל לו בבקשה, הוא 'תקוע' בשידוכים. אולי זה המעכב שלו".

האבא הרבה לבקש סליחה ורצה לספר מי הוא. הרב ק' לא הסכים לשמוע במי מדובר ומה שם הבחור ורק אמר: "במקום שנכביר במילים, יש לי הצעה מצוינת. אני כמובן סולח ומוחל, אבל יש לי דירה שאינני מצליח למכור, לך יש בן שאינו מצליח להתארס. בוא נעשה עסק, אני אתפלל בכל כוחי שבנך יתארס ואתם תתפללו בכל כוחכם שדירתי תימכר על הצד היותר טוב"…

חלף פחות מחודש. הדירה נמכרה על הצד הטוב ביותר והבחור התארס בשעה טובה ומוצלחת…

(פורסם ב'קוראים אלעד', שבת שובה התשפ"ג)

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *