ההסתדרות נגד הממשלה: דורשת לא לקצץ בתקציבי מערכת הבריאות

ההסתדרות הודיעה הבוקר כי היא "דורשת" מהממשלה להימנע לאלתר מקיצוץ במערכת הבריאות

לא ברור מה מעניק להסתדרות את היומרה לשמש כגוף ביקורת על הממשלה, כאשר ברור לכל בר־דעת שמרבית מממניה נמנים על תומכי הממשלה. בכל מקרה, הבוקר (ראשון), שיגר יו"ר ההסתדרות, ארנון בר־דוד, מכתב לראש הממשלה ושרי האוצר והבריאות בו הוא מתריע מפני ההשלכות של הקיצוץ המתוכנן בתקציב מערכת הבריאות.

"ההישגים האדירים של עובדי מערכת הבריאות במסגרת הטיפול באזרחי ישראל ובמאבקם הנחוש על חייהם של כל חיילת וחייל במלחמת חרבות הברזל ברורים מאליהם לכולנו, אך לא ניתן להתעלם מהעובדה כי במקביל ובעל כורחם לוחמי הבריאות נאלצים להתמודד עם מחסור חמור ומתגבר בכוח אדם ובמשאבים. כעת, כאשר צרכי הבריאות עלו לאין שיעור, ההצעה להקטין ולקצץ מאות מיליוני שקלים מתקציב מערכת הבריאות, תקציב חסר ממילא בימי שגרה, היא לא פחות ממנותקת המציאות, ותגרום בהכרח לפגיעה אנושה בחוסן הלאומי, בבריאות הציבור וביכולתם של עובדות ועובדי מערכת הבריאות להעניק טיפול הולם לתושבי הארץ ולכוחות הביטחון".

בר־דוד מסכם את מכתבו בפיסקה הבאה שאיך שלא מסתכלים על זה, קצת תמוהה: "לפיכך, ההסתדרות דורשת מממשלת ישראל להימנע לאלתר מקיצוץ תקציב מערכת הבריאות, ולאור הצרכים המתגברים והולכים יש לשקול הגדלת התקציב ובוודאי להוסיף כוח אדם מקצועי, על מנת ליתן לעובדים המעולים של מערכת הבריאות את מיטב הכלים להעניק בריאות טובה וראויה לכולנו". היה נכון לו הייתה ההסתדרות מכירה את מקומה ו"קוראת" לממשלה ולא דורשת. ואין ספק שיש צדק בקריאה שכזאת, לנוכח התקצוב החסר של מערכת הבריאות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *