ההסתדרות נגד קבוצת אסם: "רעידת אדמה במושגים של יחסי עבודה"

השמועות לפיהן מתכוונת אסם למכור את הקניין הרוחני שלה לחברת האם – נסטלה, הקפיצו את ההסתדרות

ההסתדרות דורשת ממנכ"ל אסם הבהרות דחופות והתחייבויות לשמירת הביטחון התעסוקתי של העובדים, כך עולה ממכתב חריף ששיגר היום (חמישי) יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה למנכ"ל אסם. פניית ההסתדרות והניסוח החריף נובעים מפרסומים לפיהם בכוונת אסם למכור את שמות המסחר ואת נוסחאות הייצור של היצרנית הישראלית לבעלת השליטה בה – נסטלה.

בהסתדרות מסבירים כי משמעות המכירה של זכויות הקניין הרוחני של הקבוצה לתאגיד העולמי היא שהרוכש, קרי תאגיד נסטלה, יוכל להקים במדינות אחרות קווי ייצור מקבילים או חלופיים לכל קווי הייצור של אסם בישראל. נזכיר שבין מותגי אסם אפשר למצוא חטיפים כמו במבה וביסלי, מוצרי טבעול, סלטי צבר ותמ"ל מטרנה, שכולם מיוצרים בין היתר במפעלי החברה בשדרות ובקריית גת. מפעלים שהמשיכו לפעול תחת אש גם אחרי טבח שמחת תורה. חשוב לציין שאסם הייתה ערה לחששות העובדים ופרסמה הודעת הרגעה לפיה אין להם סיבה לדאגה. בהסתדרות אומרים שההודעה הזאת לא מספקת כלל, "משום שאין בה התייחסות ממשית לעתיד לבוא".

במכתב של ההסתדרות עליו חתום אליעזר בלו, יו"ר איגוד עובדי המזון, נכתב: "מדובר בלא פחות מרעידת אדמה במונחים של יחסי עבודה קיבוציים ופוטנציאל הפגיעה בביטחון התעסוקתי של העובדים". עוד נכתב שם שההסתדרות "דורשת ממנכ"ל אסם לכנס ללא דיחוי ישיבה בהשתתפות האיגוד המקצועי ומועצת העובדים של הקבוצה". בלו אמר היום (חמישי):  "לא יעלה על הדעת שהקבוצה מובילה מהלך כה דרמטי, שעלול להסיט את קווי הייצור מישראל, מבלי להיוועץ כמתחייב עם נציגות העובדים הנבחרת. לא נאפשר לשום צעד כזה לקרום עור וגידים ללא הסדרה מתאימה, כמו למשל מנגנון שיתוף העובדים ברווחים והגנה על ביטחונם התעסוקתי של העובדים בעתיד".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *