הותירו את בתם הפעוטה לבד ברכב למשך יותר מחצי שעה ונלקחו לחקירה

זוג ממזרח ירושלים שיצאו לקניות, בחרו להותיר את בתם לבד ברכב. במשטרה מבהירים: אסור להשאיר תינוקות ללא השגחה

אמש (שני) התקבל במשטרה דיווח מעובדי אבטחה בקניון הדר שבירושלים, על רכב שנמצא בחניון ובתוכו פעוטה ללא השגחה. למקום הוזעקו שוטרי סיור תחנת מוריה הסמוכה. השוטרים הבחינו בפעוטה שהוריה חזרו לרכב כעבור מספר דקות. מתחקור ראשוני שערכו השוטרים במקום, עלה כי בני המשפחה הגיעו לקניון מעט לאחר השעה 19:00 ולטענתם השאירו במכוון את בתם הפעוטה ברכב משום שישנה והם לא רצו להעירה. כמו כן טענו כי הותירו את חלונות הרכב פתוחים מעט וטלפון נייד במצב שיחה על מנת להאזין למתרחש ברכב.

בבדיקה שערכו השוטרים במצלמות האבטחה בסיוע מחלקת הביטחון במקום, נמצא שההורים החשודים, תושבי מזרח ירושלים בשנות העשרים לחייהם, הותירו את הפעוטה במשך למעלה מחצי שעה ללא השגחה. בשל הרשלנות והמעשה המסוכן הזה, הועברו ההורים לחקירה בתחנת המשטרה ובסיומה, נשלחו לביתם תחת תנאים מגבילים.

קצין החקירות בתחנת מוריה, פקד איתמר נווה, אמר הבוקר: "מדובר במעשה של השגחה רשלנית על פעוטה שהוא עבירה על חוק העונשין. בדרך כלל אנחנו נתקלים בעיקר בשכחת ילדים ופעוטות ברכב בשוגג, אך לא כך היה במקרה זה. הפעוטה הושארה לבדה ברכב למשך זמן ממושך יחסית ובמזג אוויר חורפי. איסור השארת ילדים קטנים ברכב לבדם מתייחס לכל ימי השנה ולא רק לימי הקיץ. ערנותם של מאבטחי הקניון והזעקת שוטרי הסיור למקום במהרה, הובילה לסיום מהיר של המקרה שהיה עלול להסתיים אחרת. פתחנו בחקירה נגד ההורים שנהגו ברשלנות ונטלו סיכון מיותר ומודע לחיי בתם הפעוטה. נדגיש כי אסור להשאיר פעוטות ללא השגחה: לא בבית, לא ברכב, לא ברחוב ולא בכל מקום אחר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *