החוק לשלילת אזרחות ממחבלים עבר בקריאה טרומית

על פי הצעת החוק, אזרח או תושב שמוכח לגביו שקיבל תשלום מהרש"פ עבור ביצוע מעשה טרור, ייחשב כמי שוויתר מיוזמתו על אזרחותו או תושבותו, ומעמד זה יבוטל על ידי שר הפנים

73 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק לשלילת אזרחות ממחבלים והיא עברה בקריאה טרומית במליאת הכנסת. תשעה חברי כנסת מהמפלגות הערביות התנגדו.

הצעת החוק קובעת יצירת זיקה ברורה בין קבלת שכר עבור ביצוע מעשה הטרור לבין הזכות לאזרחות או תושבות. על פי הצעת החוק, אזרח או תושב שמוכח לגביו שקיבל תשלום מהרש"פ עבור ביצוע מעשה טרור, ייחשב כמי שוויתר מיוזמתו על אזרחותו או תושבותו, ומעמד זה יבוטל על ידי שר הפנים. מוצע לקבוע כי אזרח או תושב שבוטל מעמדו בהתאם לחוק, ישוחרר מהכלא ישירות לתחומי הרשות הפלסטינית.

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה הגיב: "החברה הישראלית עברה בשנים האחרונות טלטלות, והשלכותיהן עוד מלוות אותנו. לטובת החברה כולה – ננהל כאן דיונים חשובים, נוקבים, יצריים. יהיו וויכוחים. אבל תהיינה גם הסכמות".

"החוקים המובאים היום ושעניינם חיזוק המאבק בטרור – מובאים בהסכמה של למעלה ממאה מחברי הבית, אלה שנוכחים כאן וכאלה שאינם כאמור בפתח הדברים, הסכמה רחבה שאינני זוכר כמותה. הדבר יוצר, לעניות דעתי, פתח לתקווה, שאפשר גם אחרת. אני מאמין ומקווה שאם כל או לפחות רוב חלקי הבית יקבלו על עצמם שניתן להתווכח גם וויכוחים נוקבים, אפשר לשכנע ומותר גם להשתכנע, אבל נזכור – תמיד נזכור — שכולנו עם אחד, נביא בשורה גדולה לציבור הישראלי".

יו״ר הקואליציה חבר הכנסת אופיר כץ: עשינו צעד חשוב היום, התחייבתי שנשלים את החקיקה תוך שבועיים וכך נעשה. השגתי תמיכה רחבה של 106 מחברי הכנסת להשלמת המטרה החשובה. מקומו של מחבל בעזה או ברמאללה, לא פה. המשפחות השכולות כולן צופות בנו, זו האחריות שלנו להשלים את החקיקה הזו בהקדם.

יו״ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ עודד פורר מיוזמי החוק: "אני שמח שההצעה שיזמתי יחד חברי סיעת ישראל ביתנו, יוצאת לדרך ובקרוב תסתיים החגיגה של הטרוריסטים במימון אבו-מאזן. יידע כל טרוריסט שפועל בשליחות ובמימון אבו-מאזן שהמחיר שהוא יישלם יהיה כבד מנשוא. נמשיך לפעול ולקדם מאבק בלתי מתפשר בטרור".

יו״ר ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן: "בלתי מתקבל על הדעת שמחבל שפגע באזרחי ישראל ימשיך להיות אזרח או תושב ויקבל גם תגמולים מהרשות הפלסטינית על מעשי הטרור שעשה. זה האבסורד שהצעת החוק של סיעת ישראל ביתנו באה לתקן".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *