החות'ים ספגו אתמול את "ההתקפות העזות ביותר" מאז החלה המלחמה

כוחות הקואליציה תקפו מהאוויר ומהים יעדי טרור בתימן. החות'ים מצידם הודיעו כי ימשיכו לתקוף "ספינות ישראליות"

זמן קצר לפני חצות ליל אמש (שני), יצאו כוחות הקואליציה בהנהגת ארצות הברית למבצע 'קשת פוסידון' בתימן. זו הפעם השנייה בה תוקפים כוחות הקואליציה את ארגון הטרור השיעי בתימן. הפעם תקפו מטוסי קרב אמריקאים ובריטיים שורה ארוכה של מטרות בתימן. לפי דיווח ערבי כוונה ההתקפה לעיר צנעא ולמחוזות תאעז וחאג'ה. לצד התקיפה האווירית שוגרו טילי שיוט מאוניות וצוללות.

מצבא ארצות הברית נמסר כי הפעולה שבוצעה נחלה הצלחה בכל יעדיה. לפי דיווחים בכלי תקשורת ערביים, יעדי התקיפה היו אתרי אחסון של טילים ואמצעי לחימה של החות'ים. אלה מצידם כבר הודיעו, זמן קצר לאחר שהסתיימה התקיפה, כי ימשיכו לתקוף "ספינות ישראליות". עוד מסרו גורמים בתימן כי היו אלה ההתקפות העזות ביותר של כוחות הקואליציה מאז החלו התקיפות.

שר ההגנה הבריטי אמר כי התקיפה תנחיל לחות'ים "מכה נוספת על מלאי הטילים המצומצם שלהם". הוא אמר כי הדבר יצמצם את היכולת של החות'ים להמשיך לאיים על נתיבי הסחר בים האדום. דיווחים נוספים, בעיקר במערב, ייחסו להתקפה הזאת משקל רב כאמצעי שיעצב את המשך הלחימה. מהדיווחים עולה שהתקיפה כוונה בין היתר למכ"מים ואמצעים אחרים שאפשרו לחות'ים לזהות את מטוסי הקואליציה ולעקוב אחרי התעבורה הימית באזור.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *