החל עידן בנט? נתניהו העביר את המנדט לנשיא

כמה דקות לפני חצות: בליכוד הודיעו כי ראש הממשלה מחזיר את המנדט לנשיא לאחר שלא עלה בידו להרכיב ממשלה

כמה דקות לפני חצות, בליכוד הודיעו כי ראש הממשלה מחזיר את המנדט לנשיא לאחר שלא עלה בידו להרכיב ממשלה. "עקב סירובו של בנט להתחייב לממשלת ימין, דבר שהיה מוביל בוודאות להקמת ממשלה בהצטרפות של חברי כנסת נוספים, ראש הממשלה נתניהו החזיר כעת את המנדט לנשיא." הודיעו בליכוד.

בנט עצמו משדר מסרים כי הוא עדיין מעוניין בהרכבת ממשלת ימין או ממשלת ימין-מרכז, אך במידה והמהלך לא יתאפשר ולא תהיה היתכנות להוצאתו לפועל, הוא צפוי להרכיב ממשלה עם לפיד והגוש שרוצה בהחלפת נתניהו. יו"ר ימינה חותר קבל את המנדט כדי להגדיל לעצמו את מרחב התמרון וליצור אפשרויות נוספות ויצירתיות להרכבת הממשלה.

הערכה היא כי הנשיא יטיל על יאיר לפיד את מלאכת ההרכבה, ועל זה אומרים גורמים בגוש השינוי כי גם אם יאיר לפיד יקבל את המנדט מהנשיא, לא נראה שהדבר יפגע במגעים להרכבת ממשלה של השניים וכי בנט בסוף יהיה ראש הממשלה.

מדוברות בית הנשיא מסרו: התקופה בת 28 הימים הקבועה בחוק יסוד: הממשלה, אשר עמדה לרשות ראש הממשלה ח״כ בנימין נתניהו להרכבת ממשלה- תמה בחצות. זמן קצר לפני חצות, הודיע נתניהו לבית הנשיא כי לא עלה בידו להרכיב ממשלה ועל כן הוא מחזיר את המנדט אל הנשיא.
מחר, יום רביעי, כ"ג באייר, 5 במאי, במהלך הבוקר, יעמוד בית הנשיא בקשר עם הסיעות באשר להמשך תהליך הרכבת הממשלה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *