החשש מתממש: קפיצה במספר החולים הקשים

שלושה שבועות מאז החלה העלייה בתחלואת קורונה, הערב ישנה עלייה משמעותית במס' החולים הקשים. לראשונה נוספו חולים חדשים גם מהערים החרדיות אלעד וביתר

קפיצה דרמטית ומדאיגה: שלושה שבועות מאז החלה העלייה בתחלואת קורונה, הערב ישנה עלייה משמעותית במס' החולים הקשים שמגיע ל-46. היום נוספו 9 חולים קשה. לראשונה נוספו חולים חדשים גם מהערים החרדיות אלעד וביתר.

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר בתדרוך לעיתונאים על נתוני הקורונה: "התחילו להופיע מקרים גם במגזר החרדי והערבי. אנחנו עדיין במספרים קטנים אבל מגמת ההתפשטות ברורה" .

הפרויקטור אש הוסיף: "מקווה מאוד שלא נגיע למצב של סגר. זה תלוי במספר החולים במצב קשה – אם יגיע לכדי סיכון מערכת הבריאות ונרצה לעצור את העלייה. מדובר במאות חולים במצב קשה שיהיו מאושפזים בבתי החולים" .

היום פורסם כי דלתא פלוס הגיע לארץ. דלתא פלוס זה הכינוי לזן שארבעה מקרים ממנו כבר נמצאו במעבדה לריצוף גנומי ונבדקת האפשרות שהוא עמיד יותר בפני חיסון ותרופות לטיפול בתחלואה קשה מהנגיף.

ד”ר אורן קובילר, מבית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב ועמותת ‘מדעת’, הסביר על כך: “התפתחות של מוטציות היא תהליך טבעי בנגיפים. לאחר מספר שינויים, חלק מן המוטציות האלו מתקבעות והופכות להיות הדומיננטיות. כאשר יש הצטברות של מוטציות נוצר זן חדש. במקרים של זן אלפא וזן דלתא לנגיף הקורונה ההערכה היא שהם נוצרו על ידי הדבקה של מדוכאי חיסון שנשאו בגופם לאורך זמן את הנגיף וכך נצברו בו מספר מוטציות. לזנים ששורדים יש יתרון אבולוציוני מסוים אך בהחלט לא נראה כרגע שהם גורמים למחלה קשה יותר”.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *