היועצת המשפטית לממשלה מגיבה לראשונה לבית הדין הפלילי בהאג

בקשת התובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי נדחית על הסף על־ידי הפרקליטות ומוסד הייעוץ המשפטי לממשלה ואף נתפסת כהתערבות ללא סמכות, בעבודתם

היועצת המשפטית לממשלה מגיבה לראשונה (בתגובה רשמית) לבקשת התובע בבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג להוצאת צווי מעצר נגד ראש הממשלה ושר הביטחון.

בתגובתה כותבת היועצת גלי בהרב מיארה, את הדברים הבאים: "מדינת ישראל יצאה בשבעה באוקטובר למלחמה שנכפתה עליה. מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית, הנאבקת בטרור ומגנה על ביטחונה תוך הקפדה על הכללים המשפטיים המחייבים ומתוך מחויבות עמוקה לחוק. כוחות הביטחון, וצה"ל בכללם, נלחמים מתוך מחויבות מלאה לכללי המשפט הבינלאומי.

הייעוץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה של מדינת ישראל, בודקים באופן יסודי כל טענה רצינית להפרת דין על ידי מי מגורמי מדינת ישראל, ואוכפים את הדין. המערכת המשפטית במדינת ישראל ערוכה לבדוק כל טענה רצינית הן ביחס לעניין שבמדיניות והן ביחס למקרים פרטניים. כפי שמדינת ישראל הבהירה במשך השנים, בית הדין נעדר כל סמכות לנהל חקירה בעניין. מכל מקום, הבקשה בבית הדין הפלילי הבינלאומי להוצאת צווי מעצר נגד רה״מ ושר הביטחון נעדרת בסיס". (ההדגשה לא במקור. אקטואליק)

מוזר שישראל עדיין לא טרחה לחתום על הסכמי אי הסגרה לפחות עם ידידותיה ברחבי העולם כמו הודו, ארגנטינה וגרמניה. הסכמים שיעקרו מתוכן כל החלטה של שכזו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *