היישר מלוס אנג'לס: מוטציה חדשה נחתה בישראל

במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות, אותר באמצעות תהליך ריצוף, וריאנט מלוס אנגלס. מהאדם המאומת לוריאנט זה נדבקו 4 אנשים נוספים. הארוע נמצא בבדיקה.

במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות, אותר באמצעות תהליך ריצוף, וריאנט מלוס אנגלס. מהאדם המאומת לוריאנט זה נדבקו 4 אנשים נוספים. הארוע נמצא בבדיקה.

בנוסף, משרד הבריאות מעדכן על 5 מקרים נוספים עם הוריאנט הדרום אפריקאי בחוזרים מדרום אפריקה או דובאי ובמגעיהם.

מדובר סך הכל על 27 מאומתים עם הזן הזה ב-9 שרשראות הדבקה.

במקביל, נודע על שרשרת הדבקה של נוסע אחד – נוסע שחזר מדובאי גרם להדבקת 180 ישראלים. עדיין לא ידוע אם הוא נדבק במוטציה ולכן גרם לשרשרת המאומתים, אך מדובר באחת השרשראות הגדולות.

במאמר שפרסם דר דרור מנור באקטואליק הוא כותב כי העומס בבתי-החולים בלוס אנגלס, כל כך כבד, עד שצוותי הרפואה הונחו לקבוע מוות אחרי עשרים דקות החייאה לחולים שלקו בליבם. זאת על מנת לפנות מיטות עבור חולים שניתן להצילם. לעיתים נדמה כי לוס-אנג’לס נכנעת לנגיף הקטלני, תוך קביעת שיאים בכל מה שקשור לנתוני תחלואה ותמותה.

מדינת קליפורניה כולה סובלת מאוד ממגפת הקורונה: מתחילת המגפה נפטרו במדינה, שבה נמצאת לוס-אנג’לס, 29 אלף איש. קליפורניה נחשבת למדינה עם המספר הגבוה ביותר של נפטרים מהנגיף אחרי ניו-יורק וטקסס. מספר הנדבקים הכולל בקליפורניה הוא הגבוה ביותר בארה”ב, עם יותר משניים וחצי מיליון איש שאובחנו כחולים בנגיף, מתוך ארבעים מיליון תושבי המדינה. קליפורניה נחשבת כיום למוקד ההתפרצות החמור ביותר בארה”ב, ובמיוחד מחוז לוס-אנג’לס. זאת כאשר אחוז החולים המאומתים בבדיקות הקורונה עומד על כעשרים אחוז מהנבדקים.

מערכת הבריאות במחוז לוס-אנג’לס נמצאת במצב קשה מאוד. צוותי הרפואה החליטו לא לפנות חולים או פצועים שסיכויי ההישרדות שלהם נמוכים. הם החליטו שאין ברירה אחרת, אלא להתמקד בחולים ובפצועים שעשויים לחזור לעצמם. המצב כה בעייתי עד שהצוותים נדרשים לחסוך בשימוש בחמצן. הדבר מקשה מאוד על הרופאים והפרמדיקים שנמצאים תחת לחץ בלתי פוסק.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *