הכנסת אישרה: בוועדת התכנון יישב איש מקצוע חרדי במינוי של קבע

תיקון לחוק התכנון והבנייה קובע שבמועצה הארצית לתכנון ובנייה יכהנו נציג חרדי ונציג ערבי כחברים קבועים במועצה

במסגרת תיקון לחוק התכנון והבניה, רושם יושב ראש ועדת הפנים של הכנסת, חה"כ יעקב אשר (יהדות התורה), הישג: איש מקצוע חרדי יכהן כחבר קבוע במועצה הארצית לתכנון ובניה.

מליאת הכנסת אישרה אמש (אור לשלישי) לאחר חצות, שני תיקונים לחוק התכנון והבנייה, שמטרתם לשנות את הרכב מוסדות התכנון ולהוסיף נציגי ממשלה למועצה הארצית לתכנון ובנייה.

במסגרת החוק שנדון קודם לכן בוועדת הפנים, הוסיף יו"ר הוועדה חה"כ אשר, סעיף שקובע כי במועצה הארצית יתווספו על ידי שר הפנים שני נציגי ציבור הבקיאים בתכנון ובניה, האחד מהציבור החרדי והשני מהציבור הערבי. למעשה הייתה זו יוזמה של אשר שאף הוגשה בעבר כהצעת חוק פרטית. זאת במטרה להביא לכך שבמוסדות התכנון יהיה נציג חרדי שיידע לשקף נכונה את הצרכים החרדים במפות השיווקים והתכניות וליישם אותם הלכה למעשה.

מדובר בבשורה לציבור החרדי, שכן הוא סובל ממצוקת הדיור יותר מכל מגזר אחר, מה שמצריך מידי שנה תכנון של אלפי יחידות דיור מותאמות לציבור החרדי. בשל כך, נוכחותו של איש מקצוע חרדי בצמתים המרכזיים של מוסדות התכנון, חשובה מאוד ועשויה להשפיע רבות לקידום תכניות דיור לציבור החרדי. כמו כן, במקרים רבים מתברר רק בשלב הסופי של שיווק התכניות כי הן לא הותאמו כהלכה לצרכי הדיור של הציבור החרדי. שלו, מטבע הדברים, מאפיינים ייחודיים, ובכך נמנעת למעשה האפשרות ליישב את השכונה בציבור חרדי.

"ברבות השנים ולאחר פעילות מאומצת מול משרדי הממשלה", אומר חה"כ אשר, "ישנה כיום פרוגרמה ייחודית לבניית שכונה חרדית עם כל המאפיינים הרלוונטיים. דווקא משום כך נחוצה עוד יותר עין חרדית שתבחן את שולחנות השרטוט של תכניות הדיור כבר בשלב התכנון. אדם חרדי שמכיר מבפנים את כלל הניואנסים, יידע להטמיע עוד בשלב התכנון את התיקונים הנדרשים כדי שהתכניות יותאמו לציבור החרדי באופן המיטבי ביותר".

התיקונים לחוק התכנון והבניה שנדון בוועדת הפנים קובעים את הרכב מוסדות התכנון ובהם: המועצה הארצית לתכנון ובניה, הוועדה לתשתיות לאומיות, הוועדות המחוזיות, הוועדות המקומיות, הוועדה לשמירה על קרקע חקלאית ושטחים פתוחים (ולקחש"פ) והוועדה לשמירת הסביבה החופית (ולחו"ף).

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *