הם עשו זאת שוב? זה מה שקרה לדבריה של השרה סטרוק בראיון לגלי צה"ל

על־אף תלונה שהגיש ארגון זכויות האדם 'בצלמו' למפקד גלי צה"ל, הציוץ המביש שממנו משתמע שסטרוק מזלזלת בחיי חטופים, לא הוסר

ארגון זכויות האדם 'בצלמו' פנה לפני שעה קלה למפקד גלי צה"ל, טל לב רם, בתלונה חריפה על מה שלדבריו מהווה פייק ניוז, שיבוש ועיוות דברים והוצאת דברים מהקשרם.

מדובר בראיון שנתנה שרת המשימות הלאומיות, אורית סטרוק, לאפי טריגר ב"בית של החיילים", תחנת הרדיו גלי צה"ל. בתלונת בצלמו נכתב כי דבריה של השרה הוצאו מהקשרם ציוצו ברשת החברתית X כשהם ערוכים כך שישתמע מהם שהשרה מזלזלת בחייהם של חטופים.

להלן הציטוט אותו בחרו גלי צה"ל להוציא מתוך הראיון המלא: השרה אורית סטרוק לאפי טריגר "לממשלה שזורקת הכל לפח בשביל להחזיר 22 או 33 איש אין זכות קיום". בבצלמו טוענים כי הדברים אינם משקפים כלל ועיקר את דבריה של השרה בראיון.

"אין כל ספק שדבריה מוסגרו בצורה הפוכה לגמרי. לו הכותרת הייתה אם הממשלה תדאג ל־22 החטופים, שאר החטופים ימותו, זה היה מדויק. אולם זה לא היה מעורר סערה שכן זה הדבר שמובן לכל ילד. ניתן לראות זאת בדבריה המלאים: 'הממשלה יצאה למלחמה עם החלטה ברורה על יעדי המלחמה. יעדי המלחמה שנקבעו על ידי הממשלה, והם כתובים במסמך כתוב – אני הלכתי לראות ולקרוא בעיון את המסמך הזה במזכירות הממשלה – יעדי המלחמה כוללים: את פירוק והשמדת כל היכולות של החמאס בעזה צבאיות, שלטוניות כלכליות. את יצירת התנאים להשבת החטופים, ואת הסרת כל איום מעזה כלפי ישראל לאורך זמן רב. העסקה הזאת מפנה עורף לכל שלושת היעדים האלה, כולל היעד של יצירת תנאים להשבת החטופים!

'כי מה היא בעצם אומרת? עכשיו תחזיר מספר קטן של חטופים, והאחרים – אין לך כבר במה לשלם, אלא באמת בהפסקה טוטאלית של המלחמה. למי שבכלל מאמין שאחרי שנאפשר לאוכלוסייה גדולה מאוד לחזור לצפון הרצועה, שנניח שהיא אזרחית, אבל היא בוודאי משבשת ומאיימת ולא מאפשרת לצה"ל לפעול שם, אז מי מאמין שיהיה אפשר בכלל לחדש את המלחמה".

סטרוק עצמה הגיבה לדברים וכתבה: "אם למערכת גל"צ יש גרם אחד של הגינות – שימחקו את הציוץ המביש הזה! ויתנצלו. יש תמליל, אז 'רואים לכם'… בושה שגלצ מסלפים את דברי! זורקת לפח את כל מטרות המלחמה, שלמענן שלחנו את החיילים להילחם: גם את השמדת שלטון חמאס, גם את הסרת כל איום מעזה כלפי ישראל, וגם את 'יצירת תנאים להשבת החטופים' כי למעשה העסקה תפקיר סופית את רוב החטופים. מוזמנים להקשיב לראיון המלא".

מבצלמו נמסר כי לא נתקבלה תגובת גלי צה"ל וכי הציוץ עדיין לא נמחק. נציין כי אתרי חדשות ישראלים ציטטו את דבריה של סטרוק כפי שנערכו על ידי מערכת גל"צ וככל הנראה לא טרחו להקשיב לראיון המלא. גם העיתונאי ירון אברהם מערוץ 12, התייחס לדברים וכתב: חזרתי לראיון של סטרוק. נעשה לה עוול. אמנם אני חושב שהתנסחה באופן לא רגיש וגם לא חכם, אבל דבריה הוצאו מהקשרם.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. לא מביש ובצדק לא הוסר הציוץ

    הטוענים נגד סטרוק צודקים.
    הטוענים שסטרוק סולפה משקרים.
    סטרוק מתנגדת לשחרור חטופים אם זה כרוך בהפסקת הלחימה.
    ולמעשה אפילו זה לא מספיק לה כדי שתסכים לשחרר את החטופים. היא רוצה את כל יעדי הממשלה ההזויים.
    הכעס על דברי הפאנטית במקומו:

    משה |
    הגב