המהפכה של כהנא: הנשים השתלטו על המועצות הדתיות

הנזק הולך ומתעצם

מזעזע: יותר נשים, יותר מגוון והגבלת כהונה כך יראו המועצות הדתיות בישראל. השר לשירותי דת מתן כהנא השלים השבוע את רוב הליך מינוי הממונים במועצות הדתית.

בנובמבר האחרון שיגר השר כהנא מכתב לממונים הזמניים במועצות הדתיות שתוקף כהונתם פג. במכתב שהוציא השר לראשי ערים ומועצות שלושה חודשים קודם לכן הבהיר שיתמוך רק במועצות בהן תהיה נוכחות נשית משמעותית וכן בהקמת מועצות נבחרות. את אותם דברים אמר השר בכנס ראשי מועצות דתיות עת כניסתו לתפקיד. בנוסף הבהיר השר כי הוא מצפה לכינון הרכבים המשקפים את המרקם החברתי שברשויות המקומיות המביאות לידי ביטוי את הרצון הדמוקרטי של התושבים. "זו היא דרך המלך" אמר השר.

בהתאם למדיניות זו פעל השר כהנא למינוי ראשי מועצות חדשים בדגש על נשים שתעמודנה לראשונה בראשות המועצות. היום (ג') מסתיים הפרק הראשון במינוי הממונים למועצות הדתיות. בשבע עשרה ערים ומועצות השר כהנא החליט להחליף את הממונים ושם ימונו ממונים חדשים ומתוכן שבע נשים (נתניה, בית שמש, כפר יונה, בנימינה, שדות נגב, קדימה ומזכרת בתיה) שהן יותר מ-40 אחוזים מכלל הממונים החדשים. מדובר במהלך תקדימי שפותח את הדלת לנשים להיכנס למועצות הדתיות ולמנגנוני שירותי הדת. עד היום בהיסטוריה של מדינת ישראל מעולם לא מינה השר לשירותי דת נשים לתפקיד ממונה על מועצה דתית, מעתה יש כבר שבע.

השר כהנא אומר כי: "שילוב נשים במנגנוני שירותי הדת זו אחת המשימות המרכזיות שעומדות מול עיניי. הקשחת הקריטריונים, הקצבת כהונה ושילוב נשים במועצות הדתיות יביאו למהפכה שתשנה את פני מנגנוני שירותי הדת בישראל.

הגעתי מחיל האוויר ארגון בו בכל התפקידים יש גם נשים, וכשהגעתי למשרד לשירותי דת לא הבנתי איך יכול להיות שאין נשים במועצות הדתיות. היום הזה הוא יום חג, יום שנשים רבות מצטרפות בתפקידים בכירים למנגנוני שירותי הדת, זו רק ההתחלה. תקרת הזכוכית לנשים בנושא זה יותר אינה רלוונטית".

 

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. רק 2 צנועות ויראות השם השאר זבליות כמו מתן כהנא ערב רב עמלקי

    כן כןןןןןןןןןןןן

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב