המוני יהודים עלו בראש השנה להר הבית, המוסלמים השתוללו

תחת מטר זיקוקים הכניסה המשטרה למעלה מאלף יהודים להר הבית. העולים היהודים התפללו לשנה טובה, שניים תקעו בשופר והורחקו. מעצרי מוסלמים והרחקות לתקופות ממושכות

תחת מטר זיקוקים הכניסה המשטרה למעלה מאלף יהודים להר הבית. העולים היהודים התפללו לשנה טובה, שניים תקעו בשופר והורחקו. מעצרי מוסלמים והרחקות לתקופות ממושכות.

1,083 יהודים עלו להתפלל בהר הבית בשני ימי ראש השנה ובערב החג. פי שניים מאשתקד, שבה עלו בימים הללו 572 יהודים.

בשני ימי החג התפללו בהר הבית 656 יהודים, בדיוק פי שניים מאשתקד שבה התפללו שם 328 יהודים.

בערב החג עלו 427 יהודים להתפלל על השנה החדשה.

מוסלמים רבים התבצרו בהר הבית בתוך המסגד וירו ממנו זיקוקים. המשטרה שהיתה מנועה מלהיכנס למסגד כדי להוציא אותם, הכניסה את היהודים להר הבית במסלול החגים באבטחה מתוגברת מאוד, בפיקודו של מפקד המחוז דורון תורג'מן שהיה בעצמו בשטח בשני ימי החג. גם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי נכח במקום.

בשני הימים של ראש השנה תקעו יהודים בשופר בהר הבית. השניים שתקעו בניגוד להוראת הממשלה הוצאו מההר ובעקבות כך הקשיחה המשטרה את תנאי העליה בבידוק ובליווי הצמוד בתוך ההר, כדי למנוע מקרים נוספים או להשתלט עליהם מיידית.

העולים דיווחו על תפילות שחרית ומנחה במשך כל שעות הפתיחה, בהיעדר צילומים פולשניים. מינהלת הר הבית הגישה לעולים כיבוד קל ויין לקידוש.

המוסלמים מדווחים על עצורים ומורחקים בעקבות הניסיונות שלהם להפריע לעליות היהודים. בשערי הכניסה של המוסלמים, אספה המשטרה את תעודות הזהות של הנכנסים, ולא איפשרה כניסה של חשודים מוסלמים כבר בשערי העיר העתיקה.

מחר, צום גדליה ובעשרת ימי תשובה צפויים אלפים לפקוד את ההר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *