המשטרה: מאז טבח שמחת תורה נרשם זינוק של 700% בתלונות על הסתה

ועדת החוקה של הכנסת דנה במדיניות של הפרקליטות אודות חשודים בהסתה ודרשה לזרז את מתן האישורים למשטרה לחקור על הסתה

בדיון שהתקיים בוועדת החוקה של הכנסת אמר נציג המשטרה כי חל זינוק של 700 אחוזים בהיקף התלונות על הסתה. לרוב של ערבים נגד יהודים. נציג המשטרה אמר: מפברואר בשנה שעברה ועד לטבח הנורא בשמחת תורה, התקבלו 135 פניות על הסתה. מה־7 לעשירי ועד היום, ארבעה חודשים לאחר מכן, אנחנו בזינוק של 700% עם 856 פניות.

הדיון עסק בזמן התגובה של המשטרה ובמדיניות הפרקליטות בכל מה שקשור לתלונות בדבר הסתה שעבורה נדרש אישור פרקליטות. משפטן מחוז ירושלים במשטרה, אמר: "מחוז ירושלים הוא מחוז נפיץ והחמ"ל עובד יזום סביב השעון לבדוק מי מדבר על מה ולטפל. במצבים הספציפיים, כשאנחנו מוצאים עצמנו עם עצור לפני אישור, אנחנו צריכים לעשות פאוזה מול גורמי השטח להמתין לאישור. יש מקרים רבים שהאישורים מגיעים מעכשיו לעכשיו טלפונית בלי פערי תקשורת אבל יש פעמים לא מעטות שבהן נדרש להמתין לתשובה לעיתים שעות ואז אנחנו בסיטואציה בה ממתינים לתחילת החקירה עם החשוד בתחנה, או שקורים מקרים בהם נדרשים ללכת לבית המשפט כדי להמשיך את עשרים וארבע השעות הראשונות כדי לקבל אישור מתבקש".

הרצל חג'ג אביה של שיר הי"ד שנרצחה בפיגוע בארמון הנציב, שעומד בראש ארגון משפחות שכולות, אמר בדיון: "הפורום שלנו מונה כמה עשרות משפחות שכולות ונפגעי טרור במטרה למנוע פיגועים. צריך להתחיל לטפל במקרים הקטנים אנחנו יכולים למנוע בכך את הפיגועים הגדולים ולא תמיד עוזר לתפוס את המחבל בסוף. צריך להיות מאגר מידע של כל מי שהסית ושל מי שמורשע כדי שיוכלו לא להעסיקם ותהיה בהם פגיעה של הרתעה אמיתית".

עורכת הדין יסכה בינה מהתנועה למשילות ודמוקרטיה, התייחסה למדיניות הפרקליטות, ואמרה: "ראינו פרשנות מופרכת לשאלה אם לייק הוא הזדהות עם טרור, כשלוקחים פסק דין מתביעת דיבה על לשון הרע ביחס למקומון בגבעתיים, ומחילים ממנו על הסוגיה של הטרור, כשמדובר על רופא שיש לו נגיעה יום יום במטופלים והוא הזדהה עם טרור והנושא לא מטופל כי הפרקליטות לא נותנת למשטרה לחקור אותו. באוקטובר כתב המשנה לפרקליט המדינה שיש סמכות לחקור אף כשמדובר על פרסום בודד ובכל זאת לא נתקבל אישור לחקור ערבי שכתב שהוא מתעתד לטבוח ביהודים ואף טבח ביום שישי בצומת ראם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *