העור עייף ואפרפר? המדריך המלא לטיפול ברדיקלים חופשיים

בגיל צעיר, הגוף שלנו מייצר בעצמו אנטיאוקסידנטים- נוגדי חימצון, המנטרלים את ההשפעות של הרדיקלים החופשיים ושומרים על תאי הגוף, ביניהם תאי העור. ומה נעשה בגיל מבוגר יותר? מדריך מיוחד

האויב אולי מספר 1 של העור הוא הרדיקליים החופשיים. מדובר במולקולות ואטומים בעלי התנהגות לא יציבה המאיימת על שלמות רקמות העור ויוצרות נזק מצטבר לאורך שנים. הם "גונבים" אלקטרונים שחיוניים ליצירת המבנה התקין של התא ובכך מזיקים לרקמות העור, מה שגורם למראה עור עייף, אפרפר וחסר חיוניות.

הרדיקלים החופשיים מצויים בחמצן שאנחנו נושמים, בקרינה הנפלטת מהמכשירים הניידים, מהשפעות האקלים ועוד. אמהות מועדות אפילו יותר לירידה בנוגדי החמצון היות ואורח החיים שלהן אינטנסיבי הרבה יותר, התזונה שלהן עלולה להיות לוקה בחסר, הסטרס גבוה והעייפות גדולה, במיוחד כשמדובר באימהות לילדים צעירים.

בגיל צעיר, הגוף שלנו מייצר בעצמו אנטיאוקסידנטים- נוגדי חימצון, המנטרלים את ההשפעות של הרדיקלים החופשיים ושומרים על תאי הגוף, ביניהם תאי העור. עם הגיל אנו מייצרות פחות מחצי מנוגדי החמצון שגופינו ייצר כאשר היינו צעירות ורעננות, כלומר ככל שהגיל עולה היקף הייצור יורד לאחוזים בודדים בלבד.

ד"ר סילבי פואניונק, מומחית לרפואה אסתטית יועצת רפואית בכירה למעבדות 'ליראק פריז', ממליצה: "תוכנית הפעולה היעילה ביותר למניעה וטיפול ברדיקלים חופשיים תהיה צריכת מזונות עתירים בנוגדי חמצון שחיוניים לשמירת מבנה התא ולמניעת מחלות קשות בשילוב תכשירים נוגדי חמצון לגוף ולעור הפנים".

לדבריה: "יש להתאים את תכשירי הטיפוח לפנים לסוג העור ולוודא שהם מכילים חומרים פעילים ובעלי חדירות גבוהה, המאפשרת ספיגה משמעותית של נוגדי חמצון. השקיעו בתכשירים נוגדי חמצון כבסיס ולאחר מכן הוסיפו תכשירים מטפחים. למשל: סרום אנטיאוקסידנטי, לאחר ניקוי פנים יסודי, יאפשר תחילת תהליך טיפוח יעיל ואפקטיבי, ולאחריו ג'ל או קרם עיניים וקרם לחות שיתנו לעור את ההתחדשות והמענה שהוא זקוק לו".

עוד הוסיפה ד"ר פואניוניק ואמרה: "העבודה לנטרול הרעלים והשבת החיוניות לעור הפנים, חייבת לכלול, מלבד תזונה נכונה גם ניהול סטרס- הפניית האנרגיות למקומות חיוביים ותרגול פעולות להרגעות, בחירה נכונה של חומרים לבלימת החמצון וכאלה השומרים על עור פנים צעיר וחיוני. לאמהות שבינינו- בין רשימת המשימות והדאגה לעצמנו, סרום אנטיאוקסידנטי יתרום רבות לנטרול המראה העייף, יזין את העור ויגרום למראה זוהר, חיוני ואנרגטי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *