הפיצוי ללולנים שסגרו את הלול בגלל המלחמה – 11 אגורות לביצה

רשות המיסים פרסמה את ארבעה מסלולי פיצוי עבור לולנים בגבולות שהכנסותיהם נפגעו בשל המלחמה

על רקע המלחמה והחרפת המצב הביטחוני בגבול הצפון, רשות המסים ומשרד החקלאות גיבשו מתווה פיצויים ייעודי לענף ההטלה, שמטרתו לסייע ולהקל על הלולנים (בעיקר בגבול הצפון) שהלול שלהם נפגע באופן עקיף או ישיר, או כאלה שממשיכים בפעילותם חרף המצב הביטחוני.

על פי המתווה שסוכם, לולנים שנמצאים ביישובי ספר במרחק של עד תשעה קילומטרים מגבול הצפון או ארבעה מגבול הדרום, יוכלו להגיש בקשה לפיצוי כתחליף ל'מסלול האדום' שקבוע בחוק. כך שלולן שממשיך להפעיל את משקו, אך בעקבות המצב חלה ירידה משמעותית בהטלת הביצים בלול, יוכל לקבל פיצוי שמשתווה להפרש בין כמות התפוקה שהייתה אמורה להיות לבין זו שהייתה בפועל. אפשרות נוספת היא פיצוי בגין הוצאה להקטנת הנזק. בהתאם לאפשרות זאת יינתן סכום שמשקף את ההשקעה בהקטנת נזקו של הלולן בהתאם לעלויות מיוחדות ונוספות שנדרשו לשם רציפות האספקה. הסכום יהיה קבוע ואחיד בהתאם לגודל הלהקה בלול. סכום זה יינתן ללולנים שלולם נמצא בישוב שפונה והם ממשיכים להגיע למקום ולייצר ביצים. לולנים אלו יוכלו לקבל סכום החל מ־4,000 ועד 8,000 שקל ללול בהתאם לגודל הלול.

אפשרות נוספת תהיה פיצוי בגין רווח נמנע: ככל שנסגר הלול בשל האירועים הביטחוניים ולא מתבצע בו ייצור ביצים כלל, הרי שהחל ממועד הסגירה ועד ל־31.3 יקבל הלולן פיצוי בגובה אחת עשרה אגורות לביצה – רווח נמנע. היה והמלחמה לא תסתיים עד סוף מרץ יינתן סכום לתקופה נוספת של השבתת הלול. אפשרות אחרונה ורלוונטית רק ללולנים שזכאים לקבל סובסידיה בהתאם לחוק הגליל, אך כעת אינם מייצרים, יהיו זכאים לפיצוי בגין אי קבלת הסובסידיה. כלומר, 6.36 שקלים לביצה בהתאם לשיעור הסובסידיה. פיצוי זה יחשב כחלק מהסובסידיה לה זכאי הלולן כך שלא ישולם כפל סובסידיה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *