הפיקוח על הבנקים קנס את בנק הפועלים ובנק לאומי במיליוני שקלים

בעקבות תלונות שהגיעו לאגף הפיקוח על הבנקים, ביצעו עובדי האגף מעקב אחר השירות בבנק הפועלים ובישראכרט

הפיקוח על הבנקים קנס את בנק לאומי ובנק הפועלים בעקבות ביקורות שנערכו בסניפים ומעקב אחרי מדגם תיקי לקוחות. המפקח על הבנקים, דניאל חחיאשוילי, אמר: "הפיקוח על הבנקים רואה בהוגנות המערכת הבנקאית בהתנהלותה עם לקוחותיה ערך מרכזי בתפיסת תפקידו. אנו רואים חשיבות עליונה בציות להוראות הדין הצרכני בדגש על שירות מקצועי, זמין ואיכותי ללקוחות בכל ערוצי השירות הבנקאיים. נמשיך לפעול במגוון הכלים שברשותנו לאכיפת ההוראות בשלל הנושאים הצרכניים, זאת כחלק מפעילותנו להבטחת תרבות ארגונית הוגנת במערכת הבנקאית".

דברים אלה נאמרו על רקע ממצאים שעלו במספר ביקורות גלויות וסמויות שערכו עובדי אגף הפיקוח על הבנקים. כך למשל נמצא כי בנק הפועלים לא עמד בהוראת בנק ישראל שמחייבת הכנסת לקוחות לסניף ומתן שירות מקצועי בשעות הפעילות גם למי שלא תיאמו תור מראש, והפיקוח על הבנקים הטיל על הפועלים קנס בגובה מיליון שקלים.

גם על בנק לאומי הוטל קנס זהה לאחר שבדיקות שערכו בפיקוח על הבנקים העלו שלאומי לא עמד בהוראת הפיקוח בנושא גביית חובות לפחות בשני מקרים. במקרה אחד נתגלו ליקויים בדיווח להוצאה לפועל על תקבולים ששולמו על חשבון החוב ונרשמו בספרי הבנק, ובמקרה נוסף דיווח הבנק להוצאה לפועל על הסדרי חוב שנערכו בינו ובין לקוח, לאחר פרק זמן לא סביר בעליל. בשני המקרים מי שניזוק מכך היו הלקוחות.

בבנק ישראל מציינים שחלק גדול מהבדיקות נעשות בעקבות תלונות של לקוחות שמגיעים לאגף הפיקוח וקוראים לציבור לפנות בכל מקרה בו הבנקים לא עומדים בהוראות החוק והתקנות. נוסף על קנסות אלה הטיל בנק ישראל קנס בסך רבע מיליון שקל על חברת האשראי 'ישראכרט' משום שלא עמדה בהוראת חוק הבנקאות שמחייבת מתן מענה אנושי במוקד הטלפוני בתוך שש דקות בכל מה שנוגע לטיפול בתקלות, בירור חשבון וסיום התקשרות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *