הפרופ' המפורסם על חקירת חפץ: "אסור לערב את משפחת החשוד"

אחד המומחים המובילים לאתיקה וזוכה פרס ישראל לפילוסופיה על חקירת עד המדינה: "יש גבול שלא עוברים". על הירי במחבל פצוע בבירה: "השוטרים חשו סכנה, זה לא מקרה אזריה". הראיון המלא לפרשן הפוליטי אמנון לורד, יפורסם מחר (ו') במוסף "ישראל השבוע" של "ישראל היום"

פרופ' אסא כשר בהתייחסו לפרסומים על חקירת המשטרה שעבר ניר חפץ:"גם ניהול חקירות זה כוח. לערב את משפחת החשוד? זה לא בא בחשבון" .

"בחקירה אתה חייב, על פי החוק, לענות לשוטר לשאלותיו, וזו הפעלת כוח", אומר כשר בהתייחסו לתרגיל החקירה שבוצע בחקירות חפץ, כיום עד מדינה בתיקי נתניהו, "אני סבור שהמשפחה צריכה להישאר בחוץ. אתה מתעסק בחשודים, מפעיל את השיטות שלך, אבל לפתע גם מערב את המשפחה שלהם? מביא את אמו, את אשתו? זה לא בא בחשבון. תעשה הכל, בלי לערב את המשפחה".

בספרו החדש "אתיקה ישראלית", שראה אור זה עתה בהוצאת כתר, איגד כשר בן ה־81 מבחר מאמרים וקודים אתיים בתחומים מרכזיים – צבא, ממשל, פוליטיקה, מחקר מדעי ופעילות אקדמית.

בספר מצטט כשר גם את הקוד האתי של המשטרה. "אנו השוטרים נקפיד על אמינות, ניקיון כפיים וטוהר המידות", נכתב שם, "ונפעל כפי שהיינו מצפים שיפעלו כלפינו בנסיבות דומות. אנו נפעל בכל הליכותינו כך שנתפרש באופן טבעי כמופת לשמירה על היושר, היושרה וטוהר המידות. יש גבולות ואסור לעבור אותם. וגם לא צריך לעבור אותם בשם שירות המטרה שמדובר עליה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *