הפרס שנגיד בנק ישראל אמיר ירון זכה בו

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, זכה בפרס איש השנה בכלכלה הישראלית על ידי FUNDER • אודי אלוני, מנכ"ל FUNDER, העניק את הפרס לפרופ' אמיר ירון, "על מלחמתו ההירואית באינפלציה, למען כלכלת ישראל"

פרופ' ירון, התמנה לנגיד בנק ישראל בשנת 2018, בשלהי תקופת הריבית האפסית. בשנים 2020-2021. בעקבות מגיפת הקורונה, הוביל הנגיד מהלכים משמעותיים שביצע בנק ישראל כלפי המערכת הבנקאית, הסקטור הפרטי ומשקי הבית.

עם עליית האינפלציה החל בנק ישראל, החל מחודש אפריל 2022, להעלות את הריבית המוניטארית, בניסיון לבלום את המשך התחזקות האינפלציה. בנק ישראל ביצע מספר העלאות ריבית ברציפות בניסיון להביא את האינפלציה במשק הישראלי ליעד של בין 1-3%.

פעולות אלו של בנק ישראל, על רקע חוסר היציבות הפוליטי, והיעדר פעולות פיסקאליות משלימות, שם את בנק ישראל ואת הנגיד בראשו, כגורם המשמעותי ביותר במלחמה באינפלציה והבאתה אל היעד.

על פעולות אלה, ועל תפקידו המשמעותי בשנים האחרונות במהלך שנים סוערות בארץ ובעולם זכה נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון בפרס איש השנה בכלכלה הישראלית, הניתן לראשונה, של FUNDER, מגזין הפיננסים של ישראל, שנוסד ב 2009.

אודי אלוני, מנכ"ל FUNDER, אמר "אנחנו גאים להעניק את מגן 'איש השנה בכלכלה הישראלית', על המלחמה ההירואית שלך באינפלציה, למען כלכלת ישראל".

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון הודה לאלוני ואמר כי "אנחנו מאמינים ונחושים שנצליח בסופו של עניין להוריד את האינפלציה חזרה ליעד. זה חשוב לכלכלה וליציבות".

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, זכה בפרס איש השנה בכלכלה הישראלית על ידי FUNDER (צילום: פאנדר)

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *