הקשר בין מפלת ממלכת רוסיה לביאת המשיח

"זכורני שאמר מרן החזו"א זצוק"ל, שכשיבוא מלך המשיח נרקוד ונשיר 'להעביר גלולים מן הארץ' על ניפוץ והסרת גילולי טומאת מלכות רוסיה"

התבטאויות מופלאות מצדיקי הדורות על הקשר בין מפלת ממלכת רוסיה לביאת המשיח:

הגאון רבי אברהם חיים ברים זצ"ל (הובא בגיליון 'מרבה חיים', קובץ גיליונות) העיד פעם וסיפר: "זכורני שאמר מרן החזו״א זצוק״ל, שכשיבוא מלך המשיח וועט מאן טאנצען מיט דעם רוס 'להעביר גלולים מן הארץ' על ניפוץ והסרת גילולי טומאת מלכות רוסיה".

בגיליון 'אספקלריא' מביא הרה"ג רבי ישראל פרידמן שליט"א רב דק"ק טשארטקוב במנצ'סטר ומח"ס שבט מישראל, מדברי גדולי הדורות על ענין זה, והשייכות של מפלת ממלכת רוסיה לביאת משיח צדקנו. להלן נביא חלק מדבריו שם:

בזמירות שב"ק אנו מזמרים "משוך חסדך ליודעך א-ל קנ א ונוקם". הס"ק מרוזין זצ"ל פירש את זה פעם (ע' באריכות בעירין קדישין ח"ב עמ' תקכ"ח) שתיבת "משך" היא רמז לקליפה של מוסקובא, וכדכתיב בפרשת נח (י, ב) "בני יפת גמר ומגוג ומדי ויון ותבל ומשך ותירס", ובירושלמי מגילה (פר' א הל' ט) ביאר מי הן המדינות האלו שהם מבני יפת, וז"ל: "גומר – גרממיה, מגוג – גיתייא, מדי – כשמועה, ויון – אייסוס, תובל – ויתנייה, משך – מוסייא". ופירש שם 'הפני משה': "מוסייא היא מוסקאווי". וכן איתא בספר מנחת יהודה (יומא י.) מהגאון ר' יהודה אפשטיין זצ"ל שכתב: "משך זו מוסיא והיא ממלכת רוסיא".

ואנו מבקשים אפוא: "משך חסדך ליודעך" – שגם בתוך ההסתר של גלות מוסקאווי, יהיה "חסדך ליודעך", לכלל ישראל שהם יודעי שמך, ו"א-ל קנא ונוקם" למלכות רוסיא". ולמה אנו מדגישים דוקא את מלכות רוסיה מכל האומות השייכות לאדום – כי קליפת אדום יש לה הרבה גוונין, ורוסיא שהיא "משך" היא הגרועה והקשה ביותר. וזהו שנאמר (תהלים קב) "אויה לי גרתי משך". וכן פירש הרד"ק שם: "יש מפרשים משך, האומה אשר היא מבני יפת הנזכרת בתורה".

ועוד כתב הס"ק מרוז'ין לפרש בזה המשך הפסוק: "גרתי משך שכנתי…", שכאשר יהודי שומר תרי"ג מצות – כמנין "גרתי", במסירות נפש תחת ממשלת "משך" – זה מביא "שכנתי" – שהשכינה שורה אפילו כשישראל נמצאים בגלות.

עוד עדות לגריעות של קליפת רוסיא, כותב הגאון ר' מרדכי אריה הורוויץ זצ"ל מבאנילא בהספידו "זכרון ישראל" (עמ' סו) על הרה"ק האהבת ישראל מוויזניץ זי"ע וז"ל:

"מאוד בחלה נפשו להיות עם הרוסים בוויזניצא, כאשר שמעתי מפיו הקדוש בש"ק שבו ביום באו הרוסים לוויזניצא וכאשר בא אחד מחיל הקאזקים ראשונה לוויזניצא נהרג ע"י אחד משיירי חיל עסטרייך, אמר בקדשו: 'טוב שיש אחד פחות מהם'. וסיפר מזקנו הרה"ק הר' פינחס מקאריץ זצלל"ה שאמר: 'רוסלאנד אין להם שר במרום, רק זה התלקטות הקליפות'. ופעם אחת עבר חיל רוסים בעיר ששכן שם הרה"ק הר' פנחס, ולא רצה להתפלל עד שהלכו משם".

וכן התבטא גם הרה"ק רבי ישראל מהוסיאטין זצ"ל בעת מלחמת העולם השניה, וכדסיפר הגה"ח ר' שלמה שרייבר זצ"ל (הובא בפרקי תולדות בסוף דורש טוב עמ' קפד) שהוא היה מן הראשונים שבישר להרה"ק מהוסיאטין שגרמניה הכריזה מלחמה כנגד רוסיא ואמר הרה"ק מהוסיאטין: "עכשיו תתחיל מפלתו של אותו רשע, כי איתא בזוהר הק' שיש לפעמים מין קליפה שרק קליפה אחרת חזקה ממנה יכולה לבטלה". ועיי"ש שציין לדברי הזוהר (חלק ג' עמ' נ. לעניין נגעי בתים). ואכן רואים עתה גבורת רוסיא איך שהיא כובשת ארצות אחרות ואינה מפחדת כלל מה יאמרו אומות העולם, והיא עושה מה שהיא רוצה בלי לתת דין וחשבון לאף אחד, ואומות העולם אינם יודעים מה לעשות ואיזה כח יש להם נגדה.

ואדמו"ר הזקן מטשארטקוב זצ"ל, פעם אחת כאשר כל הקהל ושמחו מאוד בחג השבועות אחרי עריכת השולחן, הפסיקם באמרו: "אינני רואה מפלתה של רוסיה הרשעה, עד שלא יתקיים 'ישמחו השמים ותגל הארץ ויאמרו בגויים ה' מלך'" (תהלים צו יא). הרי שרק בביאת המשיח תהיה מפלה לקליפה של רוסיא.

ובזה יש להבין מה דכתיב בספר יחזקאל (פר' לח, ב): "גוג מלך המגוג נשיא משך ותובל", וביאר שם הרד"ק: "גוג הוא מלך מגוג ומלך שתי האומות האלה משך ותובל", ובפירוש התוס' רי"ד כתב בשם רבינו סעדיה גאון שעשרה מלכים יעמדו מרומי, והאחרונים שבהם הם מלך רוסיה ומלך ישמעאל. וידוע בשם הגר"א מווילנא זצ"ל שאמר: "אם הספינות של מלכות רוסיה יחצו את מיצר בוספורוס צריכים ללבוש בגדי שבת", לומר לך שהשעה קרובה אז לביאת המשיח (ואולי הכוונה דכאשר נתרחבה המלכות של רוסיא חוץ לגבולותיה, אז מלך רוסיא יהיה גם המלך של תובל וכדברי ספר יחזקאל הנ"ל, וזהו מסימני ימות המשיח בב"א, ונשגב ה' לבדו ביום ההוא).

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *